divendres, 9 d’agost del 2019

Revelacions extraordinàries


L'altre dia em referia a un objecte provinent de Fàtima, compartint amb vosaltres el que em suggeria.

Hi ha un fenomen en el qual no vaig entrar i vull fer-ho amb molt de respecte, i és el de les aparicions o revelacions extraordinàries en llocs com Lourdes, Fàtima, etc. Penso que és molt fàcil carregar-se tot això. Però sempre m'ha inspirat un gran respecte. Sobretot perquè quan t'hi endinses i en llegeixes coses, perceps que aquelles persones eren molt sinceres relatant el que havien experimentat.

És clar que al llarg de la història humana trobaríem gent que s'han inventat experiències totalment inexistents, o altres que s'han autosuggestionat d'una manera increïble. Jo mateix recordo un dia que una persona em va demanar que la beneís, i la seva reacció en rebre la benedicció fins i tot em va sobresaltar perquè no l'esperava. Ho dic amb un somriure.

Com saber si una experiència d'aquestes és autèntica? Jo no posaria l'accent en aquests fets extraordinaris. Ni per afirmar-los ni per negar-los. En canvi, sí que dono importància a una frase de l'Evangeli: "Pels seus fruits els coneixereu". Si la persona ha tingut una experiència interior autèntica, aleshores això crec que hauria de tenir algun tipus d'incidència positiva en la seva vida.

Això no significa que la persona es transformi de dalt a baix i arribi a ser perfecte. Perquè de perfecte només n'hi ha un, segons els creients: Déu. Però si d'aquesta experiència en surten obres d'amor, aleshores a mi em mereix tot el respecte del món.

I això em porta a pensar que, si algun dia hem fet alguna experiència interior autèntica, n'haurien de sortir obres bones.

PD: Em consta que una persona que entra en aquest espai té informació interessant sobre una d'aquestes experiències més conegudes. Estaria molt bé que ens en vulgués compartir alguna cosa aquí! Però si creu que no és el lloc, també ho entendré.

16 comentaris:

  1. Molt interessant el que expliques, Sergi, tenint en compte on ets
    A mi o em preocupa gens saber el grau de veritat que hi ha en tots aquests fenòmens. M’agrada pujar a Montserrat i poder pregar a la Verge, a la basílica o al cambril sobretot m’hi sento acollida de debò, per tant la resta no sé si és molt significatiu.
    Aquests dies estic passant les vacances envoltada de tota una colla de persones descregudes i clar, com que em coneixen, de tant en tant surt el tema de la religió barrejant-t’ho tot i m’agrada no discutir-los la majoria de coses... Aquí també tenen una verge trobada i riuen sovint del tema i a més com que no aconsegueixen picar-me...
    Moltes gràcies pel teu apunt de realitat sobre la qüestió. Tinc un amic capellà que li agrada força anar a Lourdes que sempre diu que el miracle d’allà és que després de passar per l’aigua no surtin més malalts ;) Així que n’hi ha per tot!!!

    ResponElimina
  2. Però en un món que ha fet una religió del que es pot percebre i mesurar aquests fenòmens ho tenen força difícil. M'ha agradat molt la delicadesa amb la que has tractat el tema, i reconec que sóc més aviat dels catòlics escèptics però no envers els fenòmens de les aparicions concretes de Fàtima o Lourdes, sinó d'un cert desfici per anar darrera d'aquest tipus d'aparicions per tal de poder tenir com garantida la dimensió trascendent de la nostra fe.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Jordi, tot i que et recordo de les xarxes, crec que és el primer cop que escrius en aquest espai. Moltes gràcies!

      Elimina
  3. It is a difficult theme for me. My reason goes against it, but... I lived many years in Fátima and I knew well Lucia who was a Carmelite in the same convent as my sister. She was kind, simple, happy, and I couldn't believe she was deceiving everyone. As you say "pels seus fruits els coneixereu". I believe there are many things we will only understand in Heaven!!?? I hope!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dear Lucy, thank you so much for sharing some of your thoughts here! I think what you say is very meaningful. Your sister lived with Lucia for years in the same house, it is very interesting! I remember when we talked about that, it gave me another perspective on all this. Thank you again!

      Elimina
  4. Sorry to be here again...I just would like to say that for me it is acceptable that Our Lady came and spoke to the children but it is the message that I find so difficult to understand and goes against what I believe. How can a mother ask her children (6, 8 and 9 years old) to do sacrifices and they did things like not drinking water, etc???...

    ResponElimina
    Respostes
    1. I don't look at this from this perspective, but I understand what you mean. Thank you for sharing!

      Elimina
  5. Hola Pare Sergi
    No sé si sóc jo aquesta persona a que et refereixes que ha viscut últimament una d'aquestes experiències.
    Sí que puc compartir que vaig estar a Medjugorje aquest estiu, on des de fa molts anys, dels anys 80, sembla que la Mare de Déu s'apareix a sis vidents.
    Vaig viure un clima de fe. Molts pelegrins pujant unes muntanyes rocoses tot resant. Vaig escoltar el testimoni d'alguns dels vidents. Vaig estar molt a prop de la Mirjana en la seva aparició mensual del dia 2 de juliol, a la Creu Blava...
    El silenci era impactant. I la Pau. Jo crec que ella veu la Mare de Déu. No crec que sigui una imaginació. No.
    És fàcil veure els vídeos per internet.
    Penso que la nostra fe no s'ha de basar en les aparicions. Ho tenim tot a la Paraula de Déu.
    Però, què té d'estrany que una Mare vulgui apropar-se als seus fills, donar-los-hi consells, transmetre missatges, animar-los a la pregària?
    Les mares són insistents, tots ho sabem, perquè estimen.
    No té res d'estrany si la Mare de Déu repeteix una vegada darrera l'altra que estimem, que fem el bé, que preguem...
    La Mare veu que el nostre món va desencaminat..., i vol el millor per tots nosaltres.
    Moltes coses es podrien dir dels fruits ... Penso que són molts i bons.
    Gràcies Pare Sergi.
    Volia comentar el del mirall, però m'he trobat amb aquest nou escrit teu. Gràcies per tot.
    Núria

    ResponElimina
  6. Gràcies pels vostres comentaris! Des de la vostra experiència de creients, veig que hi ha comentaris des de diverses sensibilitats. Ja em sembla bé! Ens escoltem els uns als altres.

    ResponElimina
  7. Hola.
    El meu pare va estar molts anys organitzant romeries a Lourdes amb gent de la parròquia i jo hi anava quan era jove. Em va sorprendre molt la sensació de pau que hi ha al lloc de les aparicions. També em va marcar els banys dels malalts i les explicacions de la gent que s,havia curat de malalties.
    Amb el pas del temps veig que a Lourdes hi ha una barreja de sentiments de tota mena. Des de la gent que hi va amb molta fe, als que volen fer negoci (només cal mirar la quantitat de botigues que hi ha), els curiosos,.. però jo em quedo amb els malalts que van a pregar a la mare de Déu amb esperança i que tornen a casa amb més ànims i força per viure amb la malaltia.

    ResponElimina
  8. P.Sergi d´Assis m´agrada molt el teu comentari al respecta sobre el tema en questio. El teu respecta es d´admirar.
    Fidel Pareras
    Oblat OSB del monestir de Montserrat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les teves paraules i pel teu primer comentari en aquest espai.

      Elimina
  9. Jo prefereixo no fer massa judici d'aquestes revelacions. En un principi sóc bastant escèptica però alhora penso... i per què no? I en tot cas, si l'efecte és un canvi en positiu en la vida propia i envers els altres: siguin el que siguin, benvingudes siguin! De fet, de ser així, és igual quan d'espectaculars puguin ser. Segurament, totes les revelacions són en certa mesura "extraordinàries" per aquell que les experimenta o hi creu, si li fan obrir els ulls a coses que abans "no veia"!

    ResponElimina
  10. Desconexia del tot aquest fet que explica la Nuria.
    He buscat per internet els noms que menciona I....jo nomes puc dir que,he quedat ben parada per tot el que expliquen ... ,les aparicions tenen dia i hora .Aixo fa que es reuneixin una multitud de personas en el lloc indicat.
    Penso que aquesta necesitat de fe, la força,i la Pau, els hi cal per el patiment que els va producir la guerra dels Balcans.En alguna cosa es tenen de poder recolsar.
    Si aquestes trovades els ajuden a fer el camī mes fácil, despres de
    tant patir doncs...
    Gracies Sergi D,Assís

    ResponElimina
  11. A mi amb fa pensar, que les aparicions i missatges que en estan ensenyant particularment de Menjogore es una forma de moure diners de les persones que forma part de l ‘Iglesia. A Menjogore la Verge cada dia don un missatge els vidents, mols dies, a la mateixa hora. Perdó, jo quan vaig a treballar tinc un horari. La Verja també te un horari per enviar missatges i una obligació del día a día?
    Diuen que en aquet lloc ja moltes conversions.
    Crec que una verdadera conversió va molt mes enllà del que ens diuen en Menjogore.
    La verdadera conversió, es tot un treball , tota una transformació del teu interior i això es tota una vida.
    Jo hem pregunto amb relació a tot això :
    Com a cristians quin valor li donem a la nostre Mare?
    Quin paper i quin futur li estem donant a Maria, dintre dels nostres cors, dintre de la mateixa Iglesia i fora de ella?
    Crec que Maria es mereix per tots els cristians tot el nostre amor sincer y un gran respeta.
    Sergi, moltes gràcies per tot.
    Una abraçada.
    xesca.

    ResponElimina
  12. Gràcies a tots els comentaris! És evident que és un tema que suscita diversitat d'opinions. Crec que ja han quedat reflectides amb el que heu compartit.

    ResponElimina