Fa uns dies en Robert (el treballador anteriorment a càrrec de les vaques i ara del galliner) ens va sorprendre amb una gran notícia: havia aparegut el primer ou al galliner de Tororo!! Ens en vam alegrar molt tots!! Després n'han anat apareixent, i avui em deien que hi ha quasi tota una safata!!
Per tant, el projecte va endavant. I esperem, doncs, que ben aviat els estudiants de Tororo en rebran per primera vegada a l'escola.
Amb tot l'equip de la granja fem una reunió online setmanal. El primer dia va costar una mica començar perquè els venia molt de nou la part tècnica. Però ara, si la connexió no falla, va perfecte. Un dia abans m'envien les dades de producció i vendes, i fotos dels rebuts. Ells són 5: dos professors, dos alumnes que hi treballen (i això els ajuda a pagar la quota) i un treballador.
Les demandes de diners a "Central Office" (el despatx on es reben i donen els diners) me les envien amb foto i les autoritzo des de Kampala. Aquesta setmana passada vaig enviar 1.000 euros pel galliner, perquè fins que no sigui sostenible haurà de passar temps. En aquest cas, sobretot era per l'alimentació dels animals.
Com sabeu, el projecte de la granja de l'escola per millorar l'alimentació dels estudiants va començar fa uns anys i era a llarg termini. Fa il·lusió veure com va avançant amb pas ferm!
Foto: el primer ou va despertar expectació entre les mateixes gallines haha!
Bon dia Sergi!!! Que bé rebre aquestes bones notícies!!!
ResponEliminaMoltes felicitats per com van avançant totes les coses que has iniciat i impulsat a Tororo!!!
Molt xula la foto, aquestes gallines tan grans són aquells pollets petits que vam fer la broma de que tindries feina de posar-los-hi nom!!! Qui es menja els ous ara?
què emocionant!
ResponEliminaQuina bona notícia!!
ResponEliminaTant per al procés econòmic, com nutricional, com de gestió!!!
L’enhorabona a tots els que ho heu fet possible!!
"...EL PRIMER OU AL GALLINER DE TORORO !! "
ResponEliminaAquesta notícia, és digne d' una primera Portada,
del principal periòdic de Tororo !!
Es més important que l' entrada
de la patata a Europa, que ja és dir...
I, ho és, per la seva complerta i elevada composició
de nutrients, ja que la seva finalitat,
és donar vida a un nou ésser, el pollet.
Una bona llista de Proteïnes, Vitamines, Minerals, ...
hi estan presents, per assegurar aquest objectiu.
No sé, el perqué, els galliners de masia,
els de tota la vida, m' han transmès,
uns petits espais, un clima, de pau...
Un resol que entra per una escletxa...
Una caloreta...
Una gallina que cloquege...
Un pollet que piula...
Es un petit món , on tot està ordenat
Tothom va fent la seva, amb calma...
Sí, un galliner, és digne d' observar :
Tot està organitzat, seguint " LA LLEI NATURAL' :
La seva " JERARQUIA" Gall, gallina, pollet..,
El seu " ORDRE " en els HORARIS.
El Gall a la que clareja ens avisa del nou dia..
A la que fosqueja, tothom a dormir.
El "FRUIT DEL SEU TREBALL: "L' OU DE CADA DIA" !!
que amb tante perceverançe, esforç, I sorpresa ,
PER FÍ, HEU RECOLLIT , I ENS HEU COMUNICAT
COM UNA GRAN NOTICIA, I HO ÉS !!
US DESITJO UNES ESPLENDIDES I SALUDABLES
GALLINES PONEDORES !!
Per cert, els nutricionistes,
ara, ens diuen que entre 3 i 5 ous a la setmana,
si va acompanyat de verdura, és pot menjar...
De tot cor, us desitjo un bon futur, en aquest treball
de la Granja .
Per la millora en la vostre alimentació,
I pels possibles beneficis econòmics,
que en pogueu treure en un futur ,
espero ben próxim !!
Moltes Felicitsts a tots !!>
Molt bona la foto! 😁
ResponEliminaÉs molt gratificant veure bons resultats dels projectes i poder seguir acompanyant-los a distància amb l'ajuda de la tècnica, Sergi. Felicitats!
Felicitats per la feina ben feta.Ara una bona truita amb patates ,per tots !! :)
ResponEliminaEs un goig veure com els projectes a Tororo van donant els seus fruits. Moltes gràcies per compartir-ho!
ResponElimina