dimecres, 22 d’abril del 2020

Fantàstic!!


Amics, amb poca estona es va arribar a la quantitat necessària per poder fer realitat els dos projectes que us presentava en la darrera entrada. Quina generositat!! És fantàstic!! Moltíssimes gràcies!!!

Amb missatges que m’envieu, constato que més enllà d’un projecte A o B hi ha ganes d’ajudar. I que veieu que és una aportació concreta que arribarà a bon port. Això m’ha animat a presentar-vos ja el projecte que tinc entre mans: d’aquesta manera els donatius que esteu fent hi poden anar destinats, i s’hi poden sumar altres donatius. No és la meva idea plantejar constantment accions d’aquestes. Com us vaig comentar l’altre dia, hi ha altres fronts de dimensions considerables, i convé pensar amb institucions.

Us explico el tema: el govern d’Uganda envia una llista de llibres de referència per a cada un dels oficis que aprenen els estudiants. En total, aproximadament 25 llibres per cada un dels estudis. Aquests llibres són la base dels exàmens nacionals que els alumnes hauran de passar per obtenir el certificat oficial. Doncs bé: d’aquesta llista de llibres, a l’escola en tenen poquíssims. Senzillament, per un tema econòmic.

Tant professors com alumnes m’han parlat de la necessitat de poder disposar d’alguns d’aquests llibres. Pensem que aquí l’escola internet és molt escàs, i per tant, els professors s’han de refiar de materials com aquests per preparar les classes.

Què estic fent? Reunions amb cada cap de departament perquè em diguin quins serien els llibres prioritaris. Ja els he dit que tots no és possible, perquè són molts diners. Però que compraríem els que poguéssim. Com a objectiu, em fixo 9 llibres per ofici (per tant, 90 llibres en total). Això per a ells ja seria un pas important (o serà).

Fins ara, incloent els dos primers projectes, he rebut missatges garantint 2.900 euros. Per arribar a realitzar aquest projecte dels llibres convindria arribar a 4.500 euros (seria la suma dels tres projectes). Per tant, ara faltarien 1.600 euros. Ja sé que potser caldran uns mesos, però queda dit. En qualsevol cas, amb els diners que hi hagi, comprarem els llibres que es pugui.

Moltíssimes gràcies als qui heu donat, i moltíssimes gràcies als qui no podeu donar però ho heu dit a persones que sí que poden! L’aportació d’uns i altres és d’un gran valor!!!

(Com en l’anterior entrada, qui hi estigui interessat, que m’enviï un comentari que no publicaré donant-me el seu correu si no el tinc, i aleshores ja parlarem de tot el que convingui)

4 comentaris:

  1. Una persona em demana com col·laborar però no m'ha donat el nom. Pots tornar a escriure el comentari indicant el nom si us plau? (i el teu correu si no el tinc). Gràcies!

    ResponElimina
  2. M'alegro molt que hagis pogut recollir aquests diners. Esperem que mica en mica la gent de la comunitat on vius pugui anar millorant en aspectes que per nosaltres resulten secundaris. Molts ànims i si necessites més ajuda només falta que ens ho diguis i farem el que podrem.

    ResponElimina
  3. Gràcies a tu, Sergi per fer-nos coneixedors d'aquesta realitat tan dura que estàs visquent. Tan lluny que estàs, però tan depressa que arriba el teu missatge! Alguns en diuen la màgia d'Internet... Jo en la màgia no hi crec gaire, m'agrada més pensar en què saps transmetre la il·lusió del què fas i l'esperança. Endavant i feliç dia de la Marededéu de Montserrat!!

    ResponElimina