dimecres, 2 de juliol del 2025

Hi soc


Divendres va morir en Josep Maria Coll, un antic escolà de 76 anys. Vam coincidir a la Junta dels Antics Escolans de Montserrat durant uns anys, i dono fe de la seva generositat amb un gran projecte de base de dades històriques sobre l'Escolania. No puc dir que era una formigueta, sinó més aviat una formigassa! A principi d'any em va enviar un escrit ben bonic posant-me una mica al dia de la seva vida. Res no feia pensar que tindria un final tan sobtat, que ens ha agafat tan inesperadament. Però ha estat una vida ben fecunda!

Al seu estat de whatsapp, hi té dues paraules: "Hi soc". Allà on altres hi diuen: "Només trucades d'emergència" o "Estic dormint" o coses per l'estil, ell ho aprofita per fer-se disponible. Hi ha persones que amb el seu "Hi soc" fan la vida més agradable als altres, i són aquests els qui deixen un buit més gran quan marxen. 

Tant de bo sapiguem mostrar amb paraules i fets, com en Josep Maria, que "Hi som".

Vídeo: us he posat un vídeo de quan en Josep Maria era escolà el 1963, amb un solo preciós que canta ell mateix. Recordo que el seu fill Gabriel, del meu curs d'Escolania, tenia també una veu d'àngel. Una família de músics!


3 comentaris:

  1. ACS. I el meu condol a la família i a tu, Sergi d'Assís, i tots els amics.

    ResponElimina
  2. Pare Sergi d' Assis , vespre.

    La notícia d' avui,
    ha estat el traspàs d'en Josep M. Coll,
    Antic Escolà de Montserrat.

    Peró, la noticia del seu traspàs,
    l ' has rodejat, d' una gran esperança :

    De la seva petita Biografia que ens dónes,
    en podem deduir :

    1.Una person bona.
    2.Un treballador ordenat, metòdic.
    3.La seva veu posada al Servei
    de La Litúrgia del Monestir de Montserrat ,
    el seu art, com a solista en els Concert
    i Grabacions .
    4. Una persona, disposada a escoltar,
    en cas de necesitat.
    5. I, finalment, la seva fotografia,
    tan plena de SImbols, com indicant-nos el CAMI !

    Gràcies de tot cor, a ell i a la seva familia,
    pel seu testimoni de vida !!

    I a tú I Comunitat, un merescut descans.
    PAX !!

    ResponElimina