divendres, 10 d’abril del 2026

De nou Chaplain


A Tororo vaig tenir la immensa sort de ser el Chaplain de l'Escola d'oficis. Va ser una oportunitat preciosa per poder servir els estudiants i acompanyar-los en els seus problemes familiars o de tota mena (predominaven situacions molt complexes amb la família, sovint polígama). 

I ara, a Kampala, m'han nomenat Chaplain de l'escola de primària a la qual ja estem ajudant perquè és on van molts infants dels slums. M'ha fet una il·lusió gran. Des d'un punt de vista pastoral, pràcticament només se'm demana celebrar la Missa cada quinze dies. Però ja us podeu imaginar que serà molt més que això (tot i que no m'hi podré dedicar tant com a Tororo, perquè també tenim la missió a la "House of the Good Samaritan" que em demana molt). 

Ho valoro sobretot per una raó: com sabeu, hem becat 21 nens i nenes dels suburbis que altrament no podien anar a escola. Òbviament amb aquests infants i les seves famílies hi ha ara coneixença i un seguiment perquè puguin fer tota la Primària. Però el fet de poder ser el Chaplain de tots em permet estar més al cas de qualsevol alumne i família que passi per dificultats: econòmiques, de salut, o de qualsevol mena (la problemàtica als slums massa sovint és extrema). També em facilita acompanyar els professors, que tampoc no ho tenen fàcil. 

Per tant, visc aquesta petició del rector de la parròquia com un gran regal! Volíem ajudar la gent dels slums, i aquesta serà una plataforma molt bona!


MISSATGE PER A MERCÈ R.: SI NO M'ENVIES EL TEU CORREU O WHATSAPP, NO EM PUC POSAR EN CONTACTE AMB TU. EL POTS ENVIAR PER AQUÍ I NO EL PUBLICARÉ. GRÀCIES!!

Fotos: Joaquim Burjons

4 comentaris:

  1. Molt bé, Sergi!!! Això no para!!! Moltes felicitats!!!

    ResponElimina
  2. He de confessar que el primer cop que he llegit ràpidament el titular de la publicació havia llegit "Chaplin" en lloc de "Chaplain" i em pensava que la publicació aniria d'alguna tem de cinema o d'espectacle. Després he repassat la diferència entre "chaplain" i "pastor".

    Amb la celebració d'una missa cada 15 dies queda molt clar que faràs de "chaplain" i no pas de "pastor".

    A més a més quan dius que és precisament el "pastor" de la parròquia qui t'ha ofert el servei de "chaplain" de l'escola d'oficis va molt bé per entendre la diferència.

    ResponElimina
  3. Sergi, ¡qué alegría he sentido con la noticia de que te han nombrado capellán de la escuela!, por profesión valoro muchísimo ese campo y todo lo que éste puede abarcar y lo mucho que les puedes aportar.
    Amplio mi plegaria por esta nueva misión

    ResponElimina