dijous, 24 de febrer del 2022

Al dentista ugandès


Fa setmanes vaig rebre un correu sorprenent, i més pel fet de venir d’algú que no conec directament (coneix a una persona que sí que em coneix). Em deia que m’enviaria un donatiu obert, però suggerint que podria ser per necessitats meves amb aquest argument: “Sovint pensant tant en els altres els que ho fan s’obliden de si mateixos i també teniu necessitats: dentista, ulleres, farmàcia, abric... i per què no: un àpat extraordinari en un dia extraordinari!”. Encara ben sorprès, li vaig contestar molt agraït que justament feia setmanes que em feien mal les dents i que hauria d’anar al dentista. 

Finalment hi vaig anar fa dues setmanes. Una visita força curiosa. El dentista em va preguntar si tenia pressa, i (innocent de mi) li vaig contestar que no. Em va fer una classe d’odontologia amb totes les lletres (molt interessant!) i per fer una neteja dental vaig passar-hi una llarga estona. Al final, em va receptar un antibiòtic per 5 dies. Algú sap (o podeu consultar-ho a un dentista?) si és normal que després d’una neteja dental et facin mal les dents durant uns dies quan beus coses fredes, i que quan t’acaben la neteja directament et receptin antibiòtic?

Avui hi he tornat perquè crec que m’han d’empastar una dent, així havíem quedat. Quan ha obert la porta, somrient m’ha saludat dient-me el nom! M’ha deixat ben parat. És un home agradable. I m’ha dit que hi torni la setmana vinent, perquè aquesta setmana la té molt plena. 

Ja posats a fer consultes: amb un any les dents se m’havien embrutat molt, i amb un color realment lleig (me les netejo com sempre). Ara ja tornen a ser blanques. Algú sap a què pot ser degut aquest embrutiment? M’imagino que alguna relació deu tenir amb l’estada a Uganda, però no sé ben bé què pot ser.

6 comentaris:

  1. Tenen la seva gràcia aquestes consultes on line que fas, Sergi!!!
    Jo no en tinc ni idea, només puc dir que em fan una por terrible els dentistes... Recordo que una vegada que era al ginecòleg, li vaig dir que no m'agradava gens haver-m'hi de visitar i ell em va contestar: però segur que t'agrada menys el dentista, jejejeje. I així és.
    Que no sigui res i que hi hagi sort!!!

    ResponElimina
  2. Pare Sergi d' Assis, bon vespre.

    El Dr.Guerra, de la FARMACIA DE CAN GUERRA,
    m'ha dit:

    1. Certs medicaments que serveixen per fer
    esbendides vocals, porten CLORMEXIDRINA.
    Sí aquestes "esbendides bucals"
    És fa durant molt temps,
    poden PODEN ENFOSQUIR LES DENTS.

    2. També m' ha dit que la TETRACICLINA,
    pot enfosquir l'edat de les dents,
    encara que ara, ja no és recepte,
    he entès a EUROPA.

    Bon descans.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Pilar! Però no prenc cap de les dues coses. No més de 10 minuts després de penjar aquest escrit, a Twitter em va escriure un odontòleg de la Junta del Col·legi d'Odontòlegs de Catalunya. I em va esciure això tan interessant:
      "Efectivament pot ser que posteriorment a una neteja dental aparegui sensibilitat al fred.
      Normalment no esta indicat pendre antibiòtics. Sí fer colutoris amb un antisèptic com la clorhexidina
      Que et vegis les dents mes tacades pot estar relacionat amb algún aliment o beguda."

      O sigui que penso que potser és un aliment o beguda, perquè certament la meva dieta ha canviat molt el darrer any.

      Elimina
  3. El Dr. GUERRA, també em va parlar de l 'alimentació, les begudes i la qualitat de l ' aigua potable, peró, al dir-te que desconeixia el típus d' aliment que preneu, no vaig voler escriure-ho.
    També em va dir que, certes naturaleses, al dir-te grans tendeixen a aquest típus de problema.
    I, al parlar de la CLORMEXIDRINA,
    em va ensenyar una marca i un Laboratori,
    QUE en la seva fórmula contenen aquesta substància.

    No sé res més...
    Avui, la co.unicació ha sigut d' un tema ben diferent i inesperat !!!

    ResponElimina
  4. Pare Sergi, aquesta tarda he començat a llegir el teu llibre: OIKÍA.

    M' ha agradat molt, el convit que fas al lector
    d'entrar a una casa.

    A mi, la casa, sempre m' ha agradat molt.

    Després, he llegit el capitol: "SOBRE LA HUMILITAT"

    M'ha fet recordar d'una professora francesa
    que ens donava una assignatura molt important,
    ahir i avui, encara que no ho sembli, es deia:
    "LES BONES MANERES", era important, i continua
    sent-ho, encara que no ho sembli.

    Un dia de va sortir el tema de l' alabança personal.

    I ella ens va dir :
    - Davant d'una alabança personal,
    contesteu sencillament: MOLTES GRÀCIES.

    Ni amb vanaglories, ni amb falses modésties.

    Així de natural.
    Com volen dir: si una cosa està bé, està bé.
    Així de sencill.

    Demà continuarem una mica més.

    Bon descans.

    ResponElimina
  5. Gràcies Pilar i Marta per les vostres respostes! En vaig rebre una per correu electrònic que diu coses ben interessants. En poso algun fragment:
    (...) "potser haurien entrat molt dintre les genives i es pot fer alguna ferida i per prevenir la infecció et donen antibiòtic, potser per aixó et feien mal les dents".

    "malgrat no estar prescrit segons els nostres protocols el donar antibiòtic, allí potser ho fan com a prevenció per la dificultat que poden tenir en la higiene de l’instrumental"

    "El tema d’enfosquir-se les dents pot ser per moltes coses, el tipus d’aigua que teniu, les begudes de cafès o de te poden promoure més el sarro"

    ResponElimina