dimarts, 2 de març del 2021

Màquines de cosir i gallines


Animat (i molt agraït!!) per la vostra resposta als projectes i pels donatius que aneu enviant, presento dos projectes més (i, de moment, aquí m’aturaré perquè tot això demana temps d’aplicació, un seguiment, etc). 

MÀQUINES DE COSIR

Un dels oficis que s’ofereixen a l’escola és el de Tailoring (sastreria). És un dels oficis que té sortida aquí Uganda. Majoritàriament el solen estudiar noies (tot i que també alguns nois), però contràriament al que ens podria semblar amb ulls occidentals, aquí possibilita una independència a la dona que val molt la pena i li permet tenir una entrada de diners.

A l’escola falten màquines de cosir perquè les noies puguin practicar i no només haver de mirar com ho fan altres. En compraríem 10. El cost total és: 1.114€

Són màquines de les tradicionals: amb la roda, el pedal... Quan les vaig veure, em va fer il·lusió perquè em va venir de cop la imatge de la meva àvia (que era modista) que tenia una màquina d’aquest mateix estil. 


GALLINES

L’objectiu és que els estudiants de tant en tant puguin menjar ous. El galliner ja està fet, però sense gallines. Caldrà fer un sostre al magatzem perquè no hi entrin rates i algunes altres intervencions no massa grans. Les faran els mateixos estudiants de construcció a classe, així també serveix com a pràctiques. Es compraran 150 pollets.

Ho han comptat tot: condicionar el galliner, el menjar pels pollets, vacunació, desinfectant... i tot plegat puja a 1.761€

Cada any i mig aproximadament es vendran les gallines i es compraran més pollets. Una part dels ous serà per als estudiants, però una altra part serà per vendre’ls: faran falta diners per cobrir les despeses de menjar. Amb la venda de les gallines, es podrà cobrir una part de les noves despeses. Però per obtenir el menjar de les gallines, s’hi hauran de posar diners cada any i mig (no són molts, però s’hi ha de comptar).

L’objectiu és que el projecte de l’alimentació sigui sostenible al cap d’uns 4-5 anys, quan es puguin vendre els vedells que vagin tenint les 5-6 vaques que hi hagi en aquell moment. Jo soc el primer que voldria que els resultats fossin més ràpids, però la natura té el seu propi ritme i ens hi hem d’amotllar (perquè les vaques trigaran a criar, i les primeres vedelles es quedaran a l’escola per poder oferir més llet als estudiants, que són molts).


DONATIUS

Com vaig posar l'altre dia, qui vulgui i pugui ajudar-hi que em faci un missatge aquí (no el publicaré) donant-me el correu electrònic. I ja ens posarem d'acord. Moltíssimes gràcies a tothom!!! 

1 comentari: