dilluns, 17 de juliol del 2023

La nit dels ignorants

Quan vaig parlar dels 40 anys de Catalunya Ràdio, vaig ometre expressament la referència a “La nit dels ignorants”. Per mi mereixia una entrada específica. No sé si l’heu escoltat mai. La meva època havia estat la d’en Carles Cuní, amb les seves respostes a vegades força seques. El vaig conèixer fa uns anys, i vaig veure que en la realitat és agradabilíssim. Però aquell “personatge” tenia també la seva gràcia. Després, recordo la veu dolcíssima de la Sílvia Tarragona, també fascinant.

El millor de tot, és clar, és que és un programa fet pels mateixos oients. Tothom que planteja una pregunta es reconeix ignorant d’alguna cosa, i això és genial. Apareixen preguntes tan variades que fa de bon escoltar. I no tinc cap dubte que el fet que sigui a la nit crea una màgia especial. Jo no n’era un oient diari. Però quan l’escoltava, ja dins el llit, era màgic just abans d’adormir-se.

I què dir del “Good Night” dels Beatles com a sintonia? Que per molts anys pugui sonar aquesta sintonia i els oients puguin continuar compartint!

PD: Després de posar un vídeo que em dèieu que no es podia visionar, n'he posat un d'igual que es pot veure a l'Estat espanyol però en canvi no a Uganda. Per tant, entenc que ara sí que el podreu veure.

7 comentaris:

  1. Efectivament, Sergi, el vídeo, al menys en aquest país no es pot obrir, diu això: "Video unavailable. This video contains content from UMG, who has blocked it in your country on copyright grounds."
    La nit dels ignorants, jo l'escolto una estoneta alguns dies, fins que m'adormo, amb en Xavier Solà, que és entranyable, i les persones que hi truquen, també.

    ""ANGLE_(Intel,_Intel(R)_HD_Graphics_400_Direct3D11_vs_5_0_ps_5_0)",
    "debug_playbackQuality": "unknown",

    }

    ResponElimina
  2. Quina sorpresa Sergi !! Tants anys sentint aquesta sintonia i no en tenia ni idea que fos una composició de "The Beatles". Concretament diuen que la va composar John Lennon per al seu fill Julian. Prova si s'hi pot accedir des d'aquest enllaç de YouTube que incorpora subtítols en espanyol.

    https://www.youtube.com/watch?v=BMv3a7Kx3eQ

    ResponElimina
  3. És interessant el programa sobretot per la idea, és la gent qui el fa i hi ha preguntes amb respostes ben divertides.
    A mi em serveix per dormir també, sovint no hi duro gaire...
    Moltes gràcies Sergi, sobretot per fer-nos saber que la seva sintonia és una cançó dels Beatles!!!

    ResponElimina
  4. Uf, perdona, ara veig el meu comentari, que hi ha un paràgraf estrany al final, ho sento , pensava que ho havia esborrat, això em va sortir clicant en el vídeo.

    ResponElimina
  5. Gràcies, pel vídeo. Jo tampoc sabia que la sintonia de la nit dels ignorants, que m'encanta, era una cançó dels Beatles.

    ResponElimina
  6. Vaig coneixer aquest Programa Radiofonic,cap els
    Radiofonic cap el anys 80... a través d' amics meus
    que, en parlaven...en parlaven...en parlaven...

    I jo, que mai he sigut de ràdios ni televisions
    durant el dia, una nit, d' aquelles tant caluroses i xafagoses, en lloc d' agafar un llibre,
    com sempre faig, vaig recordar-me d' aquest
    programa, i encuriosida, hi vaig conectar.

    El vaig trobar un programa, sorprenent, entretingut,
    i sobretot, " Perillós ", perqué, derrera d' una pregunta,
    i una altre...i una altre... et podia anar treient
    les hores de descans!!

    I jo, que durant quasi cinquante anys, he tingut una professió, en la qual, has d' entrar-hi amb un
    Sistema Nervios, molt descansat i aplomat,
    perqué en qualsevol moment te'l poden posar a prova
    vaig pensar, que, aquell programa, no era per a mí.

    Ara bé, si un dia, en lloc de " La nit dels Ignorants "
    Programen " LA TARDA DELS IGNORANTS ",
    llavors, m ' ho replantejaré, no com.un Programa Radiofonic, entretingut...variat...curios, que també , que es poden aprendre coses concretes, puntuals...

    Sinó, que donat els anys que ho fan, es podria treure
    un estudi, unes estadístique de caire, CULTURAL...SOCIAL...PSICOLÓGIC...GEOGRÀFIC...
    per saber, qué és el que la gent del pais, més ha preguntat...quins han siguts els seus INTERESSOS...
    quines les seves MANCANCES...quines les seves NECESITATS i ANHELS, quins els seus SABERS...

    Estaria molt bé, que tot aquesta riquesa de material
    amagatzemada, algú, l' ORDENES, el CLASSIFIQUES,
    i en treiés unes DADES SIGNIFICATIVES.

    Seria un bon servei als seus oients, i al Pais en general.

    La meva salutació !!



    ResponElimina