divendres, 26 de gener del 2024

Un dels millors


Ens vam conèixer a la zona de Tororo fa unes setmanes. Quan m’explicava qui era, va oferir diversos detalls per fer-me saber que des de petit havia estat un dels millors (i el millor en alguns casos) a tot arreu on havia anat. El segon dia que ens vam trobar va insistir en el tema, i espontàniament (i potser erròniament) em va sortir preguntar-li:

- I com portes la humilitat?

Va quedar molt parat de la pregunta, i respon:

- Bé, amb la gràcia de Déu…

Jo, volent arreglar la situació (però de fet encara vaig reblar més el clau):

- No, t’ho dic perquè si ets un dels millors a tot arreu i tens tants de talents, entenc que el teu principal repte deu ser el de la humilitat, no?

No va saber què dir, i vaig intentar canviar de tema ràpidament.

6 comentaris:

  1. He llegit la teva entrada amb un somriure Sergi!
    No sé si dir-te que una vegada vaig ser la millor de la meva classe en matemàtiques, encara em fa gràcia dir-ho 😂 em sembla que ara ja no sé ni dividir 🫣
    Gràcies per explicar-ho!!!
    I el parte mèdic??

    ResponElimina
  2. Jo era la pitjor de la classe per dibuixar . Bé això em deien i ara que m,he apuntat a dibuix resulta que no sóc tant nefasta ,que fins hi tot em feliciten.
    Com la Marta....i el parte mèdic :)
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Sobre el tema de La HUMILITAT,
    penso que s' hauria de fer una reflexio, de com
    els adolescents, han estat educats, o catequitzats
    en aquesta virtut.

    Ser humil, o bé ontentar ser-hjo, no és en cap cas,
    disminuir, disimular els valors i aptituts que un pugui
    tenir, i que les posi ak sevei d' un mateix i dels altres.

    Tampoc té res a veure amb els aprenentatges escolars
    , o laborals, hagin estat bons o dolents.

    Pare Sergi, valdria molt la pena, de fer-li a aquest noi
    la Catequesi qur amb el titol: " HUMILITAT",
    va fer el Pare M. E. i C. monjo de Montserrat.

    Segur, que llavors ho veuria molt clar, i hi estaria
    totalment d' acord !!

    Reb la meva salutacio, cuide't i reposa tota aquesta temporada.

    Et deixo, vaig a fer la maleta i cap a les Vespres !!

    ResponElimina
  4. Ja ja ja!!
    Sergi: ets el millor!!!

    ResponElimina
  5. En aquesta vida sempre hi ha persones que van de 'sobrats' per la vida. I obviament una de les assignatures pendents que tenen és el de la humilitat. I amb aquest tema de la humilitat tots en podem aprendre.

    ResponElimina
  6. Gràcies Marta, Núria, Pilar, Pep i Joan pels vostres comentaris

    ResponElimina