dilluns, 8 de gener del 2024

Per què incertesa?

Soc conscient que l'altre dia no vaig explicar prou quina era la situació, sinó més aviat com l'estava vivint.
Fa quatre dies l'uròleg em va enviar a fer anàlisi de sang. Vam anar a l'hospital més proper d'on ens allotgem, un dels més prestigiosos d'Uganda. Ens diuen: "Torneu d'aquí dues hores a recollir els resultats". Al cap de dues hores, en Thomas hi va anar i li van dir que havien perdut la mostra de sang.  Us ho dic només a tall d'exemple. Imagineu-vos que des del dia de l'operació s'han anat succeint despropòsits, l'un darrere l'altre. Això m'ha generat estrès i preocupació. 

El problema principal no són les morenes. Cert que m'han portat molt més dolor del que m'havien dit amb aquest tractament de làser, però entenc que és un procés i que s'ha de passar durant unes setmanes. 

El que em preocupa és la sonda urinària que em van posar, i que ha presentat complicacions des del principi. I incertesa, que es pot resoldre en el marge d'uns dies, setmanes o mesos. No entro en detalls, per tant deixeu-ho córrer. Però simplement perquè us en pugueu fer una idea.

Tot i estar en un moment baix, calia passar a l'acció. No em puc permetre posar en risc la missió que tinc. Em vaig posar en contacte d'una banda amb el metge americà que fa un seguiment de la meva salut (algun dia us hauré de parlar d'ell). I amb un uròleg català que em mereix molta confiança: el Dr Salvador Esquena. Ell farà un seguiment del tema en contacte amb mi i amb l'uròleg ugandès. 

Òbviament que em preocupa la meva salut, però sobretot perquè si jo no estic bé no puc ajudar altra gent. I ara mateix un bon número de gent depèn del que jo pugui fer. Sento responsabilitat. Per tant, faré el que convingui assessorat per en Salvador. És inevitable estar unes setmanes fora de joc de l'activitat habitual.

Però pas a pas. 

Gràcies pel vostre interès i pregàries. De tot cor. 

20 comentaris:

  1. Pare Sergi:

    Estic molt contenta de que estiguis en mans
    de metges occidentals.

    Aquesta alegria meva, peró, no fa altre cosa,
    que confirmar, una vegada més, la tragedia
    a la que està sotmes el Continent Africà,
    des de fa segles, quan a unes hores d' avió, hi ha els estudis médics, les técniques i medicaments
    per curar aquestes malalties.

    Una vergonya i una inmotalitat pel mon occidental.
    No vulguis correr, el la recuperacio.
    I recorden, allo que deia el Pare Policarp:
    - No ets tú qui salva, qui salva és Déu !!

    A ell t' encomano, ara mateix !!
    Fins a les properes noticies !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pilar, m'agrada molt aquesta cita del P. Policarp, perquè és sàvia i també pel bon record que tinc d'ell. Crec que hem de trobar la síntesi entre aquesta consciència i la de la responsabilitat que tenim per dur a terme allò que Déu ens encomana

      Elimina
    2. És cert que només Déu salva, però necessita mans humanes per fer-ho realitat

      Elimina
    3. Molt bé Lucy, així és!!!

      Elimina
  2. Prec Déu, que t'ajudi, bon amic Sergi, a travessar aquesta situació tan poc desitjable; i alhora tan propícia per compartir-la amb tantíssima de gent que no disposa dels mitjans més aptes per obtenir la cura que precisa. Salut i coratge! Que Déu t'ajudi i els metges l'encertin!

    ResponElimina
  3. Pare Sergi d' Assis

    Si !!
    COMPLETAMENT D' ACORD AMB EL PARE POLICARP
    I COMPLETAMENT D' ACORD AMB TU !!

    ES ALLÓ QUE DIUEN:
    A DIOS ROGANDO I CON EL MAZO DANDO
    PER AJUDAR ALS DEMES !!!

    Mestre, ves reposant !!

    ResponElimina
  4. Contenta de tenir noticies teves. Ànims i endevant.
    Prego per tu.

    ResponElimina
  5. Jo també contenta, Sergi, de tenir noticies teves, ja trobava que tardaves i estava preocupada. Contenta, també, de què intervinguin un metge americà i aquest uroleg català. Molta paciència, està be que vulguis seguir treballant, et necessiten, però no vulguis correr. Seguim pregant per tu i, per favor, mantingue'ns informats, encara que només sigui una miqueta.

    ResponElimina
  6. Des del principi Sergi, que no sé massa què dir. Me n'alegro que parlis de pensones del nostre món que estan al cas de tot el procés, espero que entre tots aquesta incertesa es vagi tranformant en esperança cap a una millora física teva real. Seguim pregant per tu i per una Esperança cap a la recuperació a tots els nivells.
    La falta de foto ens porta encara més a la incertesa, una abraçada des de ben lluny i alhora molt a prop.

    ResponElimina
  7. Com bé dius: pas a pas, Sergi. Ara toca solventar bé aquest problema derivat de l'operació. Tota altra cosa, malgrat la responsabilitat que puguis sentir, és en aquests moments, secundària. No et convé neguiteja-te per res... Ja tornaràs a reemprendre la teva missió... 😊

    ResponElimina

  8. A veure si de mica en mica la infecció va remetent i ja et poden treure la sonda. Un exemple més de que la mateixa operació aquí a Europa hauria estat un obrir i tancar d'ulls mentre que a l'Africa tot és més complicat. Ànims Sergi!!

    ResponElimina
  9. Sergi, tranquil.litza saber que heu pogut posar els metges en contacte. Tot ha d'anar bé, encara que se't faci llarg i dolorós. Deixa't estimar i, de ben segur, que el caliu que reps per tantes bandes t'ajudarà en el camí de la recuperació. Una càlida abraçada.

    ResponElimina
  10. Anims, molt anims per continua la tasca que estás fent Sergi.

    ResponElimina
  11. Sergi ,ahir vaig fer un comentari!!!veig que no arriben. Em repeteixo,com molts dels altres .....contenta i més tranquil.la al veure que ens comparteixes que tens contacte amb els teus amics metges .
    Cuida,t i pensa que tot tornarà a ser com abans,no obstant primer és la teva salud.
    Una abraçada,de tot cor!!!

    ResponElimina
  12. No vaig a reiterar comentaris. Tot el nostre suport. Ens tranquil·litza tenir notícies teves.

    ResponElimina
  13. Una abraçada molt gran Sergi. Molta força!

    ResponElimina
  14. Benvolgut Sergi. Estàs en bones mans. Déu farà més que nosaltres, i també t'ajudaran els metges que has escollit. Conec de fa temps el Dr. Salvador Esquena, és bon uròleg i bona persona. I tota la colla d'amics que t'acompanyem remarem perquè tots els teus projectes arribin a bon port.

    ResponElimina
  15. Bon dia Sergi! Que bé poder saber de tu a través d'aquest blog, però em sap greu que no tot estigui sortint com tu esperaves. Però també et diré, ara et toca pensar en tu una mica i deixar-te cuidar. Esperem tots tenir bones noticies en breus. Ánims!!

    ResponElimina
  16. Moltes gràcies per tots els comentaris, us els agraeixo de tot cor

    ResponElimina
  17. Hola de nou Sergi,
    M'afegeixo als comentaris anteriors. Toca cuidar'te, estar per tu perqué mes endavant poguis estar pel projecte, perqué poguis estar per tots, com has fet sempre.
    N'estem orgullosos de tu, del teu projecte. Tot sortirà endavant.
    Amb moltes ganes de tornar-te a veure i abraçar.
    JB

    ResponElimina