dimecres, 20 de març del 2024

Sense res

Va gastar els pocs diners que li quedaven per venir-me a veure. A la butxaca, 4.000 xílings ugandesos (1 euro) per menjar i per pagar lloguer en algun lloc. O sigui, res.
Feia pràctiques en una empresa de ciment, però se li van acabar els diners i va haver d’abandonar l’habitació on estava de lloguer. Va dormir una nit a l’habitació d’un company (que el dia següent el va convidar a marxar perquè necessitava l'espai). Va passar una nit sense dormir deambulant pel poble. Va arribar amb gana, son, i desanimat. A casa seva no en volen saber res (un context molt complicat).

Sabeu que m’agrada deixar diners perquè comencin un projecte, i que després els vagin tornant. Però hi ha situacions de tanta vulnerabilitat que demanen actuar a l’instant. El primer de tot va ser comprar menjar i beguda. I després, parlar.

Vam fer un pla. Pagaríem el lloguer d’una habitació durant dos mesos en una barriada molt senzilla de Tororo, i un servidor intentaria aconseguir que un amic li deixi una moto per poder fer de “bodaboda” (taxis barats d’aquí) i sobreviure durant un temps. Paral·lelament, ajudar-lo a estalviar per acabar de pagar la quota pendent de l’escola i així tenir un títol (vol dir que m’anirà donant els diners que estalviï i jo els hi guardaré). I després, que busqui feina com a mecànic (que és el seu món).

Crec que se’n sortirà. Necessitava una injecció inicial de diners, una empenta i sentir que importava a algú. És molt bon noi, i em resulta incomprensible que algú pugui quedar tan sol i desemparat. Però se’n sortirà.

1. Quina sort que ha tingut aquest noi de trobar la teva bondat i empatia .Segur que podrà tirar endavant ,tenin l,ajuda
    que l,hi cal per iniciar un nou camí.🛵🧑‍🔧
    Una abraçada

1. Núria, jo també em sento molt afortunat de poder-lo ajudar! De debò

2. Vaig pensar a la paràbola del bon samarità. "Un home estava de viatge i va ser atacat per uns bandolers que el van deixar malferit i sense diners a la vora d'un camí. Un sacerdot va passar pel costat i el va ignorar, el mateix va fer un servidor del Temple. Posteriorment, va arribar un samarità, que el va portar a un hostal i hi va pagar perquè el guarissin i l'ajudessin fins que es recuperés."
    Tu vas ser el samarità per aquest noi. Que tot vagi bé per a ell

3. Ets portador d'esperança enmig de tanta precarietat, Sergi! Això t'ha de donar una plenitud gran i ha de compensar les coses que puguis trobar a faltar, tan lluny com estàs de Montserrat i de la teva família! Fas realitat el somni d'un món millor!!! Ànims i endavant!

4. Sergi, esgarrifa llegir aquest text sense treva... Això sí que és posar el missatge de Jesús a la pràctica. Molt ben fet!!! Diga-li que a nosaltres també ens importa. Espero saber-ne bones noves ben aviat!!!
    Moltes gràcies per fer-nos tan present la realitat en la que vius!!!

5. Marta, deies que esperaves tenir-ne bones noves aviat. Doncs de moment no és el cas. Portem hores preocupats. Abans-d'ahir durant la nit un grup de joves volien esbotzar-li la porta de l'habitació per robar-li la moto. Ho vam saber ahir al vespre, i de seguida el meu amic hi va enviar uns altres nois per endur-se la moto a un poblat, i que així el deixessin tranquil. Tot i així, el van tornar a molestar durant la nit. Avui, quan hem pogut parlar amb ell a la tarda, l'hem intentat convèncer que marxi del barri avui mateix, que passi una nit a l'hostatgeria i després ja trobarà un altre lloc. Però no ens n'hem sortit, diu que ara ja no hi ha perill perquè no hi ha la moto i que està tranquil. Nosaltres no ens hem quedat tranquils, però té dret a fer el que cregui més convenient. Demà ens reunirem amb el meu amic i amb ell, i estudiarem què es pot fer. Quin patir...

1. Enmig de tanta misèria encara hi ha els pobres de cor que es mouen per la gelosia o ves a saber què. Desitjo de tot cor que demà, aquest noi us faci confiança i es deixi aconsellar pel vostre criteri.

2. Quin patir Sergi... més misèria dins la misèria encara... preguem per ell i per tots vosaltres 🙏🏻

6. Pare Sergi d' Asis, bona matinada :

Estic vetllant un familiar que ha tingut un accident casolà, res greu, peró tindra que dormir al tresillo, durant una setmana i jo li faig companyia.

En la teva comunicació, hi ha una situació
    de " miseria" en tots sentits:

Física: la gana, la sed, ...
    Económica: els diners,...
    Material: la falta d' un habitatge,...
    Psicológica: la falta d' una família,..
    la falta de sentir-se acceptat,...
    la soletat del carrer.

Ens dius que es un bon noi !!
    Aixó, m' ha fet pensar en Job.
    Peró, vosaltres, li heu començat a fer de Providencia
    de Déu.

Penso que el que veritablement, li han volgut robar,
    no és "la moto" , el que li han volgut robar,
    ÉS LA FELICITAT" de començar a tenir un futur més segur !!
    De totes maneres, jo sempre he defensat, que sentir
    Gelosia al Tercer Mon, no es el mateix, que sentir gelosia al Mon Occidental, que tenim de tot el necesari

Si ells estuguesin tractats amb JUSTICIA i tinguessin, Cultura i Formació, posiblement, no haguessin robat la moto

Durant tot el dia d' avui us tindre presents, desitjant-vos
    unes bones conclusions en la vostre reunió.

La meva salutació a tots tres.

7. Malauradament, el món està lluny de ser un lloc pacífic. Que Sant Benet pugui ajudar a fer que la Pau hi vingui i que tots ens sentim germans.

8. Pare Sergi d' Assis:
    Us tinc presents, en la Missa Conventual d' avui ,
    TRÀNSIT DE SANT BENET.
    Que la reunió vagi bé.
    Ja ens diràs.

9. Que dur Sergi, quin patir i que dificil entendre que hi hagi aquest cruesa de situacions i aquesta crueltat entre humans. Molta força i ànims! Pregaré per vosaltres.

10. Que Sant Benet, en el día de su entrada a la eternidad con Dios, interceda para que acertéis a reemprender un camino de luz y esperanza en la vida difícil de ese joven

11. Avui a les 6 del matí l'he escrit preguntant com havia passat la nit. De seguida m'ha contestat que canviaria de zona avui mateix, i que ens veuríem més tard. Després ens ha explicat que a pocs metres d'on és ell a les 5 del matí han robat la moto a un noi, i l'han apallissat brutalment fins a morir. Aquest vespre s'ha traslladat a una altra zona, ell diu que és molt més segura i que hi ha vigilància. El lloguer és el doble, però val la pena. Li hem remarcat que no comenci a portar la moto abans de les 7 del matí, i que no la porti més enllà de les 6 de la tarda. I que miri d'evitar aquest barri on ha tingut problemes. Demà intentaré veure'l de nou.

1. Moltes gràcies per explicar-nos-ho, Sergi!! Espero que tot vagi millorant, no s'entén tanta maldat.

12. ATERRADOR !!

No m' esperava aquesta reacció, aquesta brutalitat !!
    En recorda persecucions, a un grup etnic determinat,
    a l ' Europa dels anys, 33 als 45.
    No vull concretar mes, peró es fàcil, endevinar a quina
    tragedia em refereixo .

No sé que més dir.
    Ho encomano tot a Déu !!

13. Espero i desitjo que es resolgui la situació ben aviat. Ja veig que no és fàcil sobreviure a Uganda.

14. Gràcies pels vostres comentaris. Ja està instal·lat a la nova habitació i barri, i ha començat a treballar amb la moto. Té clar que ha d'evitar aquella zona on va tenir problemes. Tant de bo que vagi bé!