dilluns, 1 d’abril del 2024

El rentament de peus


En primer lloc, Bona Pasqua a tothom!!!

Aquesta Setmana Santa he estat completament dedicat a les celebracions de l'Escola d'oficis, que han portat molta feina de preparació però han valgut la pena.

Com l'any passat, Divendres Sant vam fer l'adoració de la Creu a l'estil de Taizé. I em vaig tornar a emocionar molt veient amb quina seriositat ho vivien els estudiants. Molts van passar a adorar la Creu sense presses, confiant-li allò que els pesa. I tenen tant que els pesa!


Però m'agradaria destacar-vos el rentament de peus el Dijous Sant. Per a mi, va ser un moment fort de pregària. Un signe que expressava la meva vocació més genuïna a l'África: servir-los. Ho vaig viure com una renovació de la crida que em va portar a Uganda. 


I mentre, els estudiants anaven cantant aquella cançó: "Whatsoever you do to the least of my brothers, that you do unto me" ("Tot allò que feu al més petit dels meus germans, m'ho feu a mi"). Les estrofes fan referència a Mt 25,31-46: quan estava afamat, assedegat, malalt, a la presó... L'estrofa que se sent a continuació diu: 
"When I was laughed at, you stood by my side;
When I was happy, you shared in my joy.
Now enter into the house of my Father".
(Quan es van riure de mi, vas estar al meu costat;
quan estava content, vas compartir la meva joia.
Ara entra a la casa del meu Pare").


Si voleu tota la lletra: aquí.

Sé que les imatges d'avui no tenen qualitat tècnica, però penso que transmeten quelcom autèntic.

11 comentaris:

  1. VERAMENT, CRIST HA RESSUSCITAT.
    AL.LELUIA, AL.LELUIA !!

    AQUEST FET ES EL QUE DÓNA SENTIT
    A TOTA LA NOSTRE VIDA CRISTINA.

    AQUEST FET, ES EL QUE DÓNA SENTIT
    A TOTS ELS " RENTAMENTS DE PEUS" ,
    QUE AL LLARC DE L'ANY, ES VAN PRESENTANT
    DAVANT NOSTRE !!

    BONA PASQUA, A TÚ, A LA TEVA COMUNITAT,
    FELUGRESOS I ALUMNES !!

    ResponElimina
  2. Estimat Sergi d'Assís.
    Bona Pasqua primer de tot!
    Veure't en aquesta actitud incondicional (i també llegir-te) és la REALITAT que certifica l'autenticitat de la CRIDA. No pas teoria. I així ho escric, en majúscules.
    Em corprens i commous, a l'hora que em fas sentir germà teu, fill del mateix Pare. Ets referent. Bonament, em confirmes la meva Crida. Jo, en la quotidianitat del primer mon. Gràcies.

    ResponElimina
  3. I MOLT BONA CINQUENTENA PASQUAL, QUE TOT JUST HEM INICIAT, FA UNES HORES !!

    ResponElimina
  4. Celebracions amb tant significat i tanta bellesa. Molt emotiu. Gràcies per compartir

    ResponElimina
  5. Bona Pasqua, Sergi! Gràcies per compartir aquesta teva vivència tan intensa del Dijous Sant. I gràcies, novament, pel teu testimoni. Quina sort tenen aquests joves ugandesos, del teu acompanyament i el teu suport!

    ResponElimina
  6. Bona Pasqua, Sergi
    Quan t'admiro que hagis sigut valent per seguir la teva vocació d'ajudar a aquests nois a Uganda, segur que tindries una vida més calmada a Montserrat. No se quina oposició vas tenir en el Monestir, però m'alegro de la teva valentia, jo soc una religiosa, que en el seu moment no vaig ser "desobedient" a qui manava i ara en la vellesa em sap greu de no haver-ho fet, i no em vaig dedicar als més pobres i desvalguts...
    Tu segueix al teu cor, la teva consciència i segur que allà i trobaràs a Déu. Una abraçada

    ResponElimina
  7. Gràcies pels vostres comentaris. Paquita, gràcies per compartir la teva experiència. Bé, jo vaig plantejar la crida que havia sentit i reconec que vaig ser afortunat perquè Déu va tocar el cor dels dos abats amb els qui ho he compartit. Però no em sento valent: simplement segueixo una crida, res més. No podia negar-m'hi.

    ResponElimina
  8. Això d'adorar la creu no ho trobo gaire adient o correcte. Penso que només s'ha d'adorar a Déu, directament a Déu i prou, si no vaig errat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mac, no sé ben bé a què et refereixes quan utilitzes el mot "correcte". En la litúrgia catòlica, el Divendres Sant es fa l'Adoració de la Creu. És un signe, no més que això però tampoc menys. No veig què té de dolent, penso que els signes són útils per als éssers humans si recordem que són això: signes.

      Elimina
  9. Gràcies,Sergi ,per compartir aquesta vivència del dijous Sant.
    Una abraçada i el meu cuida,t molt!!!!que encara que sigui desde la distància ens cal saber que hi ets i estàs bé. Que Déu et beneeixi,estimat amic!!!

    ResponElimina