dijous, 4 d’abril del 2024

Un regal inesperat


L'any passat la Rosa va pensar que em faria il·lusió rebre un llibre del poeta-físic-creient David Jou, perquè jo havia parlat alguna vegada d'ell (us recomano rescatar aquest escrit seu sobre la pregària que vaig enregistrar aquí). 

Doncs bé, a través d'una amiga seva el van contactar. I la sorpresa, també per a ella, és que li va regalar dos llibres de poemes per a mi: "La mística dels dies" i "Cartografies de Déu". I dedicats!

De moment he llegit només un dels llibres, perquè els assaboreixo a poc a poc i només en ocasions especials. Són poemes per ser contemplats i meditats, diria jo. 

M'admira la seva capacitat d'expressar l'inefable amb una riquesa lèxica i una riquesa de conceptes que no sé quina de les riqueses és superior.  

És fabulós que existeixi algú que en llengua catalana avui sigui capaç de comunicar tan bellament i profunda aquesta harmonia de ciència i fe!

Moltes gràcies David Jou! I gràcies Senyor per haver-nos-el regalat als qui fruïm dels seus escrits!

Foto: V. Mansfield

4 comentaris:

  1. Bon dia! Sí, per llegir i rellegir i rellegir ...

    ResponElimina
  2. Conec personalment en David Jou. És sitgetà com jo. I els seus pares eren amics dels meus. És un poeta d'una sensibilitat molt especial que publica setmanalment, des de fa molts anys, un poema en el setmanari local L'Eco de Sitges. Són poemes a mida que tracten temes d'actualitat mundial i també d'altres, més locals o personals. Una gran persona, un gran físic i un gran poeta de gran sensibilitat humana i cristiana.

    ResponElimina
  3. Gràcies Ma. Àngels i Ramon pels vostres comentaris sobre en David Jou des de la coneixença personal (Ma. Àngels) i des la gran coneixença literària (Ramon)!

    ResponElimina
  4. Quin plaer¡¡¡¡¡ llegir en David Jou, és molt i molt, ..... gaudeix ne molt.

    ResponElimina