dissabte, 25 de maig del 2024

Meditar la Paraula


Un dels moments més especials d'aquests dies a Montserrat ha estat poder-me retrobar amb el P. Ramon Ribera-Mariné per primer cop després de l'accident que va patir fa uns anys. Havia estat el meu Mestre de Novicis, i hem continuat en contacte aquests anys. És un home savi, i continua actiu de manera ben fecunda! Una passada.

Vaig saber que havia traduït un llibret, i això m'ha portat a llegir-lo aquests dies (vaig pensar: "si en Ramon l'ha traduït, és que val la pena!). I certament, val molt la pena!

És el llibre "Meditar la Paraula. Introducció a la lectio divina", escrit per un pastor protestant ja jubilat: Daniel Bourguet. M'han agradat molt la senzillesa i al mateix temps profunditat amb les quals s'expressa. Jo he fet de la Lectio Divina quelcom essencial en la meva vida, m'ajuda a llegir el que visc amb clau de fe i a il·luminar situacions molt diverses. 

Aquest llibret és una joia, perquè ens endinsa en com hem de fer aquesta meditació, què n'hem d'esperar (i què no), i ens ajuda a apreciar aquest tresor que és la lectio. M'han semblat magnífiques les interpretacions que ofereix d'alguns textos de l'Escriptura.

És el número 242 de la col·lecció "El gra de blat", de Publicacions de l'Abadia de Montserrat.

5 comentaris:

  1. Ja tinc regal per la meva amiga que aviat és el seu sant!!!
    Quan pugi a Montserrat el compro.
    Moltes gràcies, Sergi!!! Bon diumenge!!!

    ResponElimina
  2. Doncs dimarts serà el meu regal avançat ,per el meu proper aniversari.Pujo a Montserrat i el compraré.Grscies Sergi. Cuida,t molt i una abraçada!!!

    ResponElimina
  3. L' apunto a la llista dels llibres de les PAM que tinc pendents 🤔 A veure per quin em decideixo quan pugi el proper cap de setmana. Ja fa uns anys, al claustre gòtic, hi havia una petita i atapeïda biblioteca, on podíem llegir i agafar en préstec qualsevol d' aquestes publicacions, mentre passàvem uns dies a Montserrat. És una llàstima que s'hagi perdut aquest servei 🤷

    ResponElimina
  4. Gràcies Marta, Núria i Ma. Àngels pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  5. Pare Sergi d' Assis :
    No conec aquest sutor, peró certament,
    l ' estona de la Lectio Divina,
    és un temps, durant el dia "especialíssim"
    no se dir-ho d' una altre manera !!
    Jo, sempre procuro entrar-hi, amb curiositat,
    no amb una curiositat de criatura, naturalment,
    peró, si que penso,:
    - Qué em descubrirà avui Deú ?
    I, una cosa puc dir:
    Si, de tant en tant, hi entro amb cansament etc.
    Sempre en surto , esperençada"
    I, aprofitant, de que estem parlant de l ' Escriptura,
    el dissabte, que em sembla que va ser Sant Beda el Venerable, ho estic dient, tot de memória, a les Laudes , al llegir el Salm 135, vaig penssr que és una pena,
    que hi hagin tants cristians a casa nostre,
    que coneguin tant poc, d' una manera ordenada , sistemàtuca i complerta, la Sagrada Escripturs.
    Molts cristians que estan en els Concells Pastorals, en els Equips de Litúgia Parroquial, mes enllà,
    del Genesi, i l' Exode, perque es llegeix
    a la Vetlla Pasqual, ja no en tenen , ni Idea.
    Pel demés, bonissima gent, i amucs meus,
    des de el Parvulari, que es tant com dir;
    Desd de tota la vida !
    Peró llegir l ' Escriptura els fa una muntanya, ho veuen com un fantasma, especialment, l' Antic Testament.
    Aixó, si és a nivell Cultural, s' hauria d'arreglar,
    si es a nivell temperamental, ja es mes dificil.
    El Mediterrani, no és Centre -Europa .

    Dic aixó, perque al llegir i cantar l ' altre dia el Salm, 135,
    pensava, que és molt mes bonic cantar-ho sabent, tota la historia del Poble d' Israel al derrera d' aquest Salm ,
    i de tants altres, que cantar-lo sense saber el que hi ha mes enllà, del que llegim .
    Valdria la pena que les Comunitats, fesin un esfors,
    per la mateixa Liturgia que celebrem en Comunitat, con en la Lectio Divina, que la realitzem en privat.
    Salutacions !!

    ResponElimina