diumenge, 19 de maig del 2024

Montserrat és Montserrat


Aquests dies, tot i el malestar per l'operació que m'han de fer (és inevitable, perquè el mal hi serà fins que m'hagin operat), soc feliç. Molt feliç.

M'he sentit molt acollit per la comunitat. M'ho han fet notar amb molts detalls, cadascú segons el seu tarannà. Hi ha una exquisidesa en el tracte a Montserrat que és aroma d'Evangeli. 

Estic en una nova cel·la, ja fa molt temps que el P. Abat em va demanar si em feia res aquest canvi (lògicament li vaig dir que cap problema, perquè jo era fora i no hi havia deixat quasi res). Això sol ja era una atenció que és per valorar. Però he trobat detalls en la nova cel·la que m'han agradat molt: alguna figura de Sant Francesc, un quadre de la Mare Teresa de Calcuta, i tot molt net i a punt.

Hi ha una cosa que em va sorprendre. Tenim un armari on cada monjo té una casella perquè li deixin el correu postal o notes d'avís del que sigui. Cada any es mouen els noms si se n'ha mort un. I m'ha xocat veure que el meu nom era en el lloc corresponent, com si qualsevol dia pogués aparèixer a Montserrat. Són detalls que parlen.

Estic menjant força més de l'habitual, o sigui que no us estranyeu si veieu que aquestes setmanes m'engreixo. Pa amb tomàquet, embotit, trossets de xocolata... 

Ja he pogut passar per la biblioteca per agafar algun llibre per aquests dies. 

I he gaudit amb emoció d'alguna conversa llarga amb algun dels monjos ancians. M'ha fet tanta il·lusió tornar-los a veure!

Bona festa de la Pentecosta a tothom!

Foto: l'he presa des d'un lloc on he anat a estendre roba. No ens podem queixar.

20 comentaris:

  1. Sergi, avui ha estat un cop baix això que has escrit!!! Montserrat és Montserrat per moltíssimes persones, a mi ja m'emociona encara que sigui només veure la muntanya de lluny des de la carretera, ja no dic quan pujo, respirar l'aire, sentir l'olor... és trobar-me a casa, encara que no m'hi esperi ningú. Així que el que expliques és una meravella que reflecteix com en sentim tants quan arribem!!!
    Moltes felicitats i molt agraïda a la comunitat per com t'estan fent sentir en aquests moments de feblesa tan importants per tu, segurament fan realitat això 2Co 12, 10 Perquè quan sóc feble és quan sóc realment fort.

    ResponElimina
  2. La felicitat s’encomana.
    Em fa feliç llegir el que has escrit, reflex del que sents.

    ResponElimina
  3. "on hi ha caritat i amor hi ha Déu".
    I tot fa que Montserrat sigui tan especial

    ResponElimina
  4. Pare Sergi d' Assis, et contesto des de l ' Hostatgeria.

    Bona Pentecosta Igualment !
    Montserrat, es un regal de Deu.
    Rebem-lo amb agraiment.
    Venerem-lo amb respecte i silénci.
    Traspasem el seu esperit, el seus ensenyaments ,
    el seu exemple,
    allà on estiguem , i en tot alló que puguem.

    Cuide't molt.
    I, moltes gràcies de tot, a tú i a la Comunitat.

    ResponElimina
  5. Hola Pare Sergi, un plaer llegir-te de nou sabent que has tornat a Montserrat després de tant de temps! Et vam veure, la mare i jo, a la Missa Conventual d'ahir i ens va fer molta il·lusió. Gràcies per les paraules, com bé sabem, Montserrat reconforta i és un be de pau i on brolla la fe renovada. Tan jo com la mare t'enviem una forta abraçada d'ànim en aquesta lluita personal teva i que et recuperis aviat. Molta força i salut. Bona Pasqua de Pentecosta i records de part dels dos!

    ResponElimina
  6. Hola Sergi, deixa,t cuidar tant físicament com emocionalment.A tots ens cal ,quant la fetblesa és la nostra companya,sigui per la raó que sigui ,sentir.nos estimats.Els teus germans de Comunitat tenen cura de tu,cada un a la seva manera i això és un regal.
    Ara toca ser feliç a Montserrat .
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. Ostres, què bé Sergi, haver tornat a Montserrat per encarar l'operació pendent i poder sentir-te acompanyat per la comunitat. Segur que això et donarà força i també el pa amb tomata i embotit!!! Gaudeix d'aquest temps a Montserrat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Ma Àngels! A veure, tu ets la Ma Àngels que va dir que era de Sitges? És que aquest "pa amb tomata" que has escrit em suggereix una arrel gironina... soc filòleg i aquestes coses m'agraden!

      Elimina
  8. Estimat Sergi, quin goig viure als atris del Senyor! Abraçar as amics de Déu.
    Retrobar en l'espai exterior que habites, l'espai interior que t'habita.

    Tota intervenció necessita el temps de preparació. La teva persona completa l'està trobant a Casa, a Montserrat.
    Una abraçada ben gran.

    ResponElimina
  9. Tal com et vaig dir a Vespres estarem units en la pregaria. Les segueixo a través de TVMontserrat. Jo crec que hi serem tots els amics... què en són molts! Pregarem plegats i segur que el Senyor voldrà que tornis aviat entre el amics de l'Africa.

    ResponElimina
  10. Val, doncs ara tinc un embolic. Crec que sou 3 M. Àngels que escriviu en aquest espai: una Mariàngels (a seques, que no escriu massa i sé qui és), una M. Àngels o Ma. Àngels (que suposo que és la mateixa persona), i una Mariàngels Estapé (que deu ser la de Sitges)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ma Àngels /M. Àngels20 de maig del 2024, a les 21:04

      😅 Jo sóc la de Sitges! Però fa molts anys que visc a Arbúcies (Girona) on hi vaig anar de mestra, ara ja feliçment jubilada! 🤩

      Elimina
    2. D'acord! Per tant la Mariàngels Estapé és una altra persona, i no és de Sitges :)

      Elimina
  11. Que bonic Sergi tot el que dius !! transmets una tendresa entranyable. Molt contenta de que estiguis feliç i molts ànims que queda poc per la millora de la salut. Em sumo a tots els que estem contents de veure't per MontserratTV. Una abraçada.

    ResponElimina
  12. Sergi, pots estar ben tranquil que amb tantes Àngels pregant per tu tot anirà bé. Jo sóc la que no escriu gaire però et tinc ben present sempre!

    ResponElimina
  13. Que be, Sergi, que hagis retrobat Montserrat i t'hagis sentit acollit per els companys, encara que la tornada sigui per un motiu no desitjat, però així fa de més be encarar la intervenció, amb tranquilitat física i espiritual. Gaudeix, entretant de Montserrat i tot el que representa, deixe't estimar i cuidar. Tots preguem perquè la intervenció vagi molt be, la recuperació sigui el més curta possible i puguis tornar amb els teus protegits de Uganda, si és el que desitjges, que ben segur et troben a faltar. Per favor, no deixis de escriure i anar-nos informant. Una abraçada.

    ResponElimina
  14. Contents que puguis estar uns dies entre nosaltres i que puguis gaudir d'una certa tranquil·litat encara que sigui per temes de salut; de tant en tant el nostre cos (i cor i ment) ho agraeixien. Ja sabem que serà temporal però contents que puguis retrobar-te amb la resta de la comunitat de monjos amb qui has compartit tants moments.

    ResponElimina
  15. Moltes gràcies per tots els vostres comentaris tan bonics!

    ResponElimina
  16. Hola Sergi, M'alegro que estiguis a Catalunya (encara que la causa no sigui agradable) Espero que puguis disfrutar de la teva estada a Montserrat. Desitjo que la operació et vagi molt bé i que la recuperació et sigui favorable. Prego a Déu per així sigui.

    ResponElimina
  17. Coratge, Sergi! Tot anirà bé. Hi ha molta gent que fem palanca!

    ResponElimina