dimecres, 4 de setembre del 2024

Salut


En les vostres comunicacions privades, quasi tots em soleu preguntar per la salut. I de l'operació em trobo bé.

El que m'està costant força és readaptar-me a l'alimentació. De manera intermitent vaig passant dies amb mal de panxa. És probable que aquestes setmanes hagi ingerit algun aliment o beguda en no prou bon estat (no se sap mai, però és probable). Aquests dos darrers dies he hagut d'estar retirat, al principi amb forta descomposició. Ja em medico, i estic millorant.

La veritat és que els monjos em tracten bé, ahir mateix un novici em va portar una gerra de suc de fruita que havia preparat. Però aquí les condicions són diferents, jo en diria "gajes del oficio". He perdut els quilos que vaig guanyar a Catalunya, per sort tenia força reserves i ara estic com abans de viatjar a Catalunya. 

Quan vaig arribar, fa quatre anys, els primers temps tampoc no van ser fàcils a nivell d'alimentació. El cos protesta, i els seus motius deu tenir. Per tant, espero que aquesta vegada sigui el mateix i que el cos es vagi readaptant. I que, si algun dia algun aliment o beguda em fa mal, sigui de manera molt esporàdica. 


Foto: Olga Llorensí

11 comentaris:

  1. Que tinguis una bona readaptació i gràcies per informar.

    ResponElimina
  2. Soc la Mariàngels Estapé. quasi bé mai escric pero per la manera tan planera d'explicar-te dels teus mals dones peu per fer-te recomenacions. Mira de menjar les coses ben cuites que el foc mati tots els bacteris. i t'ajudi a pair, La tapioca és un bon aliment i molt digestiva; n'hi ha per aci/alli?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Mariàngels, el que passa és que visc a un monestir i no m'encarrego de la cuina. Però aniré alerta de què menjo, això segur. Tanmateix, no pots estar mai segur de no prendre res que et pugui fer mal.

      Elimina
  3. Sergi, cuida't molt que si no no podràs ajudar a ningú.

    Onamar

    ResponElimina
  4. Es que, Pare Sergi d' Assis,
    mirat " DE TEULADES EN AVALL",
    una FERMA VOCACIÓ DE MISSIONER,
    i una BONA RESISTENCIA DE SALUT",
    és molt dificil !!
    Els missioners que jo he conegut,
    tots ells, a la curta o a la llarga,
    I MES A LA CURTA QUE HA LA LLARGA,
    ja fossin religiosos, ja fossin seglars,
    han retornat cap a Catalunya,
    per greus recaigudes de salut.

    Déu sobretot.
    Ell sap el perqué de les coses!
    Mentres tants, et dessitjo uns anys
    mot frugtifers de cara als vostres projectes,
    i molta salut per a tu , per a tota la Comunitat,
    i col.laboradors !!

    Feliç i reparador descans per a tots !!


    i

    ResponElimina
  5. Sergi, ánimo, confianza y pacienciencia, tu cuerpo volverá a reajustarse, que sea lo antes posible, para ello mi plegaria y la de muchas personas

    ResponElimina
  6. Hola, Sergi. Com bé dius el cos s'ha decreadaptar a les noves condicions alimentàries. Però sí que cal que vigilis les conductes cions de salubritat tan dels líquids: aigua, llet, sucs... com dels sòlids, evitar el menjar cru... I sobretot, supervisió mèdica. Ànims i molta sort en el teu dia a a dia a Tororo. Una abraçada.

    ResponElimina
  7. Ànims Sergi. M'alegro que el tema de l'operació estigui superat. I pel tema de la panxa a veure si de mica en mica el teu cos es va adaptant al bioritme d'Uganda.

    ResponElimina
  8. Gràcies pels vostres comentaris! Cada dia estic millor

    ResponElimina
  9. Prego per la teva recuperació. Els que t'envolten et necessiten amb prou salut per atendre'ls. Déu faci més que nosaltres. Abraçada

    ResponElimina