divendres, 13 de setembre del 2024

Vull ser capellà


No venia a tomb, i per això potser encara em va agafar més de sorpresa: "Vull ser capellà per ajudar la gent com ho fas tu". No se m’havia acudit mai aquesta possibilitat pensant en ell, i la veritat és que em costa imaginar-me'l. Però qui soc jo per decidir el futur d'algú? Déu sap què és el que li convé.

Més que animar-lo, em va sortir espontàniament plantejar-li algunes coses no fàcils que comporta ser capellà. Vaja, que vaig fer d'advocat del diable. I em va contestar que no hi veia problema. 

Li vaig dir que encara és molt jove, i que primer estudiï i amb els anys ja anirà veient si és el seu camí.

També em va passar pel cap que no m'ho digués per complaure'm perquè em valora. I li vaig dir que no ho fes per mi, que jo estaria molt content si ell estava content fes el que fes. I que si es casava i formava una família i així era feliç, jo també seria el més feliç. Que l'important era que trobés el seu propi camí. 

Veurem. En tot cas, vaig agrair que a algú se li pogués acudir ser capellà veient el que faig. I que em digués que volia ajudar la gent que ho necessita. Que Déu el guiï pel camí que més convingui!

PD: Aquí diuen "capellà" com qui diu "monjo" o "religiós". Tot ho solen posar al mateix sac.

5 comentaris:

  1. Saber despertar la vocació d'altres persones a ser capellà o religiós és tot un repte. Enhorabona Sergi! Està clar que la teva petja a Uganda va més enllà de fer més o menys activitats o projectes.

    ResponElimina
  2. Gràcies a Deu! És bonic saber-se instrument de la gràcia sobrenatural. Prego perque sigui fidel a allò que el Senyor li demana.

    ResponElimina
  3. Pare Sergi d' Assis

    En la Missa Conventual d' avui,
    he encomenat al Senyor,
    aquest procés que inicieu tots dos.

    Rebeu una salutació, i els meus millors dessitnjos.

    ResponElimina
  4. La veritat és que no sé massa què dir, Sergi! Espero que la situació dels capellans a Uganda sigui diferent de la d'aquí i si a aquest noi li ha vingut la vocació a través teu et pugui seguir tenint de model sent al teu costat o com sigui.
    Moltes felicitats a ell per haver trobat el camí i a tu per ser llum del camí de tantes persones!!!

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina