divendres, 1 de setembre del 2023

Visita a la Study House de Nairobi


Amb el Prior de Tigoni hem anat a visitar la Benedictine Study House, la casa d’estudis de la congregació de St. Ottilien a Nairobi. S’hi allotgen un bon número de monjos joves de la congregació, provinents de diversos països (sobretot de l’Àfrica de l’Est).


Hem parlat unes hores amb el rector de la casa. Gràcies a les seves reformes, és una casa amb totes les comoditats. En la majoria d’indrets dels edificis, un podria creure que és a Europa. No em sembla pas malament: quan han anat duent a terme reformes, les han anat fent bé i d’alguna manera se’n beneficien els joves estudiants de teologia de tots els monestirs. 



M’interessava visitar aquesta casa perquè més d’una vegada he notat un canvi en els qui van a estudiar-hi (bé, l’hem notat uns quants). Jo diria que tornen més empoderats, però algú també amb un punt d’orgull que em genera interrogants. En vam parlar amb el rector. Pensem que són joves que ja han viscut un contrast fort quan han entrat al monestir, perquè la vida al poblat és molt més pobra. I el pas del monestir a estudiar a Nairobi és novament un contrast fort. A més de la casa on s’allotgen, s’hi afegeix que passen a estudiar teologia en una universitat amb 2.000 estudiants de molts països diferents.



Em sembla que poden ser experiències molt bones i formatives, però si un no hi està preparat pot resultar-ne embriagat. A més, estudiar per capellà a l’Àfrica de l’Est és un tema de prestigi i de promoció social. Crec que convé vetllar-ho perquè, a més de rebre uns bons coneixements, creixin també en saviesa i humilitat. 

4 comentaris:

  1. Molt interessant el que expliques Sergi i tenir-ho en fotos encara més. Trobo curiós veure un gimnàs així a l'Àfrica!
    Moltes gràcies per deixar-nos acompanyar-te aquests dies de vacances!!!

    ResponElimina
  2. Amb tot el respecte pel comentari de la Marta, només faltaria!, no crec que en Sergi hagi concebut aquests dies com unes vacances. I les tindria ben merescudes, per descomptat. Però coneixent-lo una mica, m'imagino que els haurà preparat com una formació de cara a la seva missió

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic totalment d'acord amb tu, Josep! Em referia a vacences en el sentit de canviar com a mínim d'aires ;-)

      Elimina
  3. Gràcies Marta i Josep pels comentaris! En Josep no s'equivoca amb el propòsit d'aquests dies, però certament desconnectar de l'espai habitual també m'haurà anat molt bé!
    Gràcies també a la Pilar que ha fet un comentari interessant, però l'ha enviat a l'entrada sobre els slums de Nairobi.

    ResponElimina