dijous, 3 de març del 2016

Sol que il·lumina

Aquesta referència a Déu com a Sol apareix en el salm 83. I com en altres casos de l'Antic Testament, només de sentir-lo ja em ve al cap un fragment del Nou Testament. És que, és clar, l'Antic el llegeixo en funció del Nou. El Nou em dóna la clau de lectura de molts aspectes de l'Antic, i m'ajuda a situar-lo en el seu context. I no es tracta d'un exercici artificial, sinó que em surt espontàniament perquè és així com visc l'Antic i el Nou.

Doncs bé, m'agrada molt que se'ns parli de Déu com el Sol. I m'evoca aquell fragment de l'Evangeli, quan Jesús diu que Déu fa sortir el Sol per bons i dolents, i que fa ploure sobre justos i injustos. És una imatge que considero molt feliç, perquè em presenta un Déu creïble, Pare de veritat. Si fos pare de tothom i només estimés uns fills perquè són més simpàtics (o més complidors, o millors en el que sigui)... quina classe de pare seria? No, no: si és Pare de veritat i amb majúscules, ha d'estimar tothom.

Amb aquest Déu, parafrasejant el mateix Salm, dóna bo d'estar-hi! Amb un Pare així, fa feliç estar a casa seva i lloar-lo cada dia!

PD: La foto és d'una sortida del Sol al Mont Sinaí. M'ha agradat perquè evoca una sortida de Sol en un indret justament famós en l'Antic Testament!


8 comentaris:

  1. És interessant això de la divinitat com el sol. No eren els romans que tenien una festa del sol?

    ResponElimina
  2. La sortida del sol,potser el despertar per algunes persones. GRACIES per fer que el sol ilumini la foscor.

    ResponElimina
  3. Núria, aquest comentari des de l'hospital té un significat especial. Moltes gràcies!
    Toni, tens raó. És un símbol bonic per expressar la divinitat, de tan important i bàsic com és el sol!

    ResponElimina
  4. Com a catequista, si una cosa trobo que és importantíssima, és fer creure en un Déu possible, en un Déu que se sap o es pot voler trobar, si un vol, i amb cor obert, en cada circunstància de la nostra vida, un Déu vivent, que ens il·lumina, com un sol, i que ens ajuda a ser llum per els altres.

    ResponElimina
  5. “Alceu vers ell la mirada. Us omplirà de llum” El salm que vam proclamar ahir, diumenge, em va recordar el teu text. Malgrat les meves misèries i els meus errors sé que el Senyor m’escolta i aparta les meves pors: la seva llum m’acompanya.

    ResponElimina
  6. Jo crec que el Nou Testament ens ajuda a entendre l'Antic, a saber donar-li un sentit ple.
    Aquesta imatge del Déu Sol és reconfortant, i alhora és esperançadora. Per als ulls de Déu, tots som iguals, no importa res, i així ho hauríem de viure els cristians amb els altres. Quan la pluja cau, cau sobre bons i dolents, com diu Jesús. Quan la pluja amorosa cau sobre nosaltres amara justos i injustos, arriba a tothom, encara que no se'n senti part.
    Com diu la M. Teresa, aquest Salm ens recorda que ens omplirà de llum, només cal que alcem la mirada, perquè Ell és allà, esperant-nos.

    ResponElimina