dilluns, 12 de desembre del 2022

Una rata


Acabo d’entrar a l’habitació després que una rata s’hagi decidit a marxar de davant de la meva porta. Ha costat. L’he vista des de mig passadís. I rata, rata, no ratolí. Anava fent rondes davant de la meva habitació que està al fons del passadís. Com que per ella allò era un cul-de-sac, m’hi he anat acostant per una banda perquè m’esquivés i fugís per l’altra banda. Corria molt, segurament nerviosa per la meva presència. I en lloc de fer el que era lògic, el seu cervellet en primer lloc li ha indicat que es posés entre les bambes que tinc a l’entrada de l’habitació (anar-les fregant pel mig). I a continuació, ha corregut sota el meu hàbit!! Terror. Sabia que la tenia a sota, però amb l’hàbit no la podia veure i no sabia si moure’m per no trepitjar-la. Buf! Al final ha corregut en la direcció “correcta” i ha pujat per una escala. Però sense saber que aquella escala no té sortida, per tant haurà de baixar. Ara hauria d’anar a la pregària de Completes, però ni boig. Imagina’t que obro la porta i s’escola a l’habitació, i després no la puc fer marxar. Així no podria dormir, que ara ja és de nit… Bé, espero que hàgiu rigut una estona. Jo també ric, però tremolo per si demà a les 6h del matí m’entra a l’habitació quan obri la porta. 

Ho sento, sant Francesc. No t’arribo a la sola de la sandàlia. No li desitjo cap mal a la pobra bèstia. Però no em fa gràcia que m’entri a l’habitació…

Actualització del dia 14: la rata no va tornar a aparèixer i, per tant, ha quedat en anècdota (esperem que sigui així!). Ara us afegeixo una foto que la fa més entranyable i tot.

17 comentaris:

  1. I la foto, Sergi?
    Si no veiem la foto no ens ho creiem ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No hi ha hagut temps. Corria molt. Quan ha estat més parada ha estat sota el meu hàbit!!

      Elimina
  2. Pare Sergi d' Assis, bon vespre !!
    Gracies !!
    A mí també em va agradar , saber-ho.
    Estic baixant la MUNTANYA !!
    JA SAPS: AHIR, DO.INICA GAUDETE...
    PARE ABAT...LA LITÚRGIA. .. GRÀCIES PER TOT !!
    Quan arribare a casa , em llegiré la teva comunicació de " LA RATA" i demà dic " la meva".

    Bon descans !!

    ResponElimina
  3. Quina por Sergi! Imaginar la rata sota el teu hàbit fa feredat! No m'estranya que no sortissis de l'habitació !
    Sap greu però són besties que no es fan estimar gens...Ens has fet riure molt imaginant-ho!

    ResponElimina
  4. Aquesta és una veritable història de terror!! Encara tinc l'esperança que va ser un malson i que quan et vas despertar vas veure que realment no va passar...

    ResponElimina
  5. Quina gràcia Sergi! Però podria haver estat pitjor. Imagina't que la rata hagués decidit quedar-se una estona sota l'hàbit :-)

    ResponElimina
  6. LA RATA d' ahir,
    LES BENEDICCIONS, d' abans d' ahir.

    Pare Sergi :
    La teva INOPORTUNA VISITA,
    m' ha deixat els " Els cabells de punta"
    solament d' imaginar l ' escena, em quedo garrativada !!
    Abans passo tota la nit, a la butaqueta,
    que ficar-me al llit !!

    Recordes la BENEDICCIÓ del Rabí, de la película
    EL VIOLINISTA SOBRE EL TEJADO ??
    Després de aquella inhumana destrossa,
    del Convit de Noces, el nuvi, li pregunta al Rabí:

    - Rabí: Com, després de aquesta maldat,
    pot haber--hi una BENEDICCIÓ per la Policia del Zar ??

    El Rabí, per donar una mica de Pau a aquell pobre nuvi,
    tant ple d' indignació, i a la vegada, ser comprensible
    amb aquella situació tant injusta i inhumana , li diu:

    -Sí, que hi ha una BENEDICCIÓ, i és aquesta:
    Que Déu beneeixi la Policia del Zar,
    i la mantingui el més lluny possible de nosaltres.

    Doncs bé, ara, amb la teva RATA,
    podem demanar el mayeix a SANT FRANCESC:

    - Que SANT FRANCESC BENEEIXI les RATES,
    els ratolins, les aranyetes de la MOLSA
    DEL PESSEBRE, I LES MANTINGUI BEN LLUNY
    DE NOSALTRES !!

    Una salutació !!







    ResponElimina
  7. Actualització: la rata no va tornar a aparèixer i, per tant, ha quedat en anècdota (esperem que sigui així!). Ara us afegeixo una foto que la fa més entranyable i tot.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé la foto!!! Una bona manera per treure ferro al tema!!! 👏🏻

      Elimina
    2. Sí, però l'he penjat quan ja havia passat tot! :)

      Elimina
  8. Uf¡¡¡¡¡quin estrès Sergi, i quina por. Jo ja m'hauria mort.

    ResponElimina
  9. Gràcies pels vostres comentaris. Pensava que hi hauria comentaris d'animalistes compadint-se de la pobra rata, però ja veig que no :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No tens pas cap flauta a mà? Potser et podria fer un servei inestimable amb la rata...

      Elimina
  10. Penso que una cosa , és una rata ,, en un poble,
    en el camp, i unaltre cosa, són les rates de ciutat !!

    ResponElimina
  11. En el país on vius creiem que és l'animal més inofensiu que et pots trobar!!! 😂Sigues valent i espere't que torni!
    Fina Múrria.

    ResponElimina