diumenge, 13 de novembre del 2022

Els pobres m’evangelitzen


Els qui em seguiu des de fa dos anys recordareu que, en el moment de tornar a l’Àfrica per estar-m’hi, vaig compartir amb vosaltres aquest vídeo on canto la Pregària de Sant Francesc d’Assís. Dos anys després, continuo fent-la meva. És una pregària en la qual demanes a Déu que et faci instrument de la seva Pau, i que t’ajudi a ser agent de Pau i Bé.

Però hi ha hagut una experiència més forta que aquesta. Jo em sentia cridat a ser agent d’evangelització, i és innegable que he pogut ajudar un bon número de gent. Negar-ho seria negar la gràcia de Déu, perquè és Ell la font de tota Pau i tot Bé i ha fet feina. Però l’experiència més forta ha estat que són principalment ells, els pobres, els qui m’evangelitzen. I això no són només paraules, és realitat.

De quina manera? Jo diria de dues maneres. D’una banda, m’han transmès molts valors que m’han admirat: una gran generositat per part de persones molt i molt pobres, el seu agraïment a Déu en el dia a dia i per tot, la seva alegria, la joia de les coses petites… moltes coses! 
En altres casos, no han estat bons exemples. He trobat experiències més dures, de molt sofriment, i a vegades no tan edificants. Però Déu també parla a través d’ells, i crida a donar-hi una resposta de guarició, de paciència, de vida. Sense saber-ho, ells també han estat portadors de Crist.

Uganda està plena de “cristòfors” (= portadors de Crist). Alguns com a exemples, altres com a crida a portar-hi amor. Jo soc evangelitzat cada dia. Em pensava portar Crist, i és Crist el qui em ve a trobar a través de cadascun d’ells.

Com us deia, això no són només paraules. És vida. I no puc fer més que donar gràcies.

10 comentaris:

  1. Que bonic, Sergi!!! És allò d'estar atent i obert a rebre Crist. Hi ha experiències a la vida, que sense buscar-les et porten a Ell. Me n'alegro molt de tot el que expliques, que són els que tu creies més necessitats els que t'han donat més fins a fer-te trobar amb el Crist veritable. Un gran Do!!!
    El vídeo fantàstic, l'he fet servir moltes vegades i reenviat encara més!!!
    Moltes gràcies per ser-hi!!!

    ResponElimina
  2. Gràcies Sergi per tornar a compartir aquesta Pregària tant bonica, així com el teu sentiment de evangelització. Les teves paraules transmeten Pau, fortalesa, convenciment, amor. Seguint-te des d'aquí, des de la comoditat, ens ajudes més del que puguis imaginar, al menys a mi. Gràcies per tot el que fas. Desitjo que estiguis ja molt recuperat.

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies Sergi per l,exemple que ens dones cada dia. Ets un raig de llum i un exemple per molta gent.
    Cuida,t molt i que el teu compromís ens ajudi a ser tots agents de Pau i Bé.

    Una abraçada

    ResponElimina
  4. Certament, amb la teua iniciativa d'evangelització s'han fet realitat les paraules de Mateu 24: "En veritat us ho dic: tot allò que fèieu a un d’aquests germans meus més petits, m’ho fèieu a mi". El resultat, rebre d'aquests "Crists" testimonis i paraules de salvació.
    Pel que deduïm, has millorat bastant de la malaltia. Més motius d'agraïment a Déu. La nostra solidaritat!

    ResponElimina
  5. El término evangelio proviene de un vocablo griego que significa “buena nueva”. Ser nosotros mismos el testimonio de la buena nueva, nos indica Sergi con su propio ejemplo, renovados (renacidos) cada instante por la constante presencia (gracia) de Dios en nuestras vidas. Agradecido a Sergi por recordarnos quienes somos, de donde venimos y hacia donde vamos, y por tan hermosa interpretacion de la Oracion de San Francisco al servicio de la Paz. Abrazos. -Jose Becerra, Atlanta, GA (USA)

    ResponElimina
  6. Dona gràcies a Déu perque t'ha donat el do de la paraula, jo també el dono per "poder-te llegir": Gràcies Senyor! i a Sant Francesc d'A. Sóc Mariàngels

    ResponElimina
  7. És així mateix com tú dius.

    Em recordes trossets de les Cartes de Sant Pau !!

    Com et vas trobant ??

    ResponElimina
  8. Ben cert que trobem més alegria en donar que en rebre. Se'ns dubte que tu Sergi has donat molt i per tant la gent que t'envolta a Uganda també ha respost amb generositat i ha estat un reflex de la presència de Crist. Una experiència ben enriquidora. Espero que ja t'hagis recuperar de les teves dolències.

    ResponElimina
  9. Moltes gràcies pels vostres comentaris!! M'han arribat molts missatges a partir d'aquesta entrada, i veig que ha arribat el que volia expressar

    ResponElimina