dijous, 6 de juliol del 2023

40 anys de Catalunya Ràdio

 

Encara que amb retard, he pogut gaudir de la celebració originalíssima dels 40 anys de Catalunya Ràdio. Dic originalíssima perquè s’han superat convidant tot de professionals que l’han protagonitzat durant tants anys! Alguns d’ells ara a la competència o en àmbits ben diversos… És molt significatiu que tots s’hi hagin avingut: això demostra que aquesta ràdio és més que una empresa. És un símbol i una gran eina de país.

Ni que ho hagi pogut escoltar només parcialment pel podcast, he xalat gaudint amb les veus de monstres de la comunicació com l’Antoni Bassas, la Mònica Terribas o en Josep Cuní. Quin gran encert fer que tornessin a conduir part del programa dels matins! En alguns moments d’aquestes darreres dècades vaig arribar a dubtar si algunes decisions controvertides de la direcció eren pensant en el bé de Catalunya Ràdio o anaven encaminades a afavorir la competència privada. Però la ràdio continua, i gràcies a Déu les direccions se succeeixen i no són eternes.

A més de “El matí de Catalunya Ràdio”, tinc bon record d’altres programes o seccions: el “Pasta Gansa” del Mikimoto, la “Finestra al món” en “El Cafè de la República”, els diàlegs divertits de la novel·la “Groucho i Chico, advocats”, la secció del cor de Mariángel Alcázar amb un ús de la llengua realment únic des d’un punt de vista sintàctic i lèxic… m’adono que durant anys vaig ser un bon radiooient.

Que per molts anys Catalunya Ràdio continuï fent país, i fomentant l’ús de la llengua catalana! (que bona falta ens fa).

4 comentaris:

  1. "Pasta Gansa" i el "Café de la República" per a mi també són memòria viva. Llàstima que aquest darrer programa va tenir un final abrupte.

    https://www.elpuntavui.cat/article/804478-un-emotiu-cafe-amb-joan-barril.html

    ResponElimina
  2. Pare Sergi, bona nit.

    Dues comunicacions:

    Contesto a Mercé Solé, 5 de Juliol de 2023 a les 16:33

    Mercé: He llegit amb interés , l' experiéncia que vareu fer en grup, la posterior recollida de resultats,
    la seva comparació, i la reflexió i conclusió que en fas de tot plegat.

    L' he trobat tot ell, molt interesant !!
    Moltes gràcies per donar-m'ho a coneixer.

    Cordialment
    Pilar B.

    ResponElimina
  3. Segon :

    Pare Sergi : Referent, a l ' Aniversari de Catalunya Radio, recordo molt bé, aquelles primeres emisions,
    sintonies , programes, veus de locutors i locutores...
    tot, escoltat amb Novetat... Emoció...Interés...

    Peró, anant al grà, per a mí tot aixó, em va durar
    una setmana, tirant molt llarc.

    Jo, mai he sigut de persona d' escoltar la radio.
    Em descentra molt del treball que tinc entremans,
    Sigui intel.lectual, sigui manual...

    El que sí recordo, amb un aparell Grunding
    que teniem a casa, buscar alguna emisora francesa
    per mantenir el frances de l ' escola.

    Jo sempre he sigut de silenci i dia sí, dia també,
    buscar -me un petit concert de música clàssica,
    escoltada com un llunyà "fil musical ".

    Aixó, sí que m ' agrada !!

    Ara bé: Una mica de niticies a partir de les nou del vespre, aixó sempre !!
    I alguna Taula Rodona, també !!
    Peró, les Taules Rodones , acostumen a tenir,
    els 10 primers minuts , interesentíssims,
    I tota l ' hora i mitja restant, aburridíssima !!

    El " Petit Concert" que he buscat avui :
    J.S. BACH VIOLIN CONCERTO N° 2 in E MAJOR
    BWV 1042

    La meva salutació


    ResponElimina
  4. Gràcies Jordi i Pilar pels vostres comentaris!

    ResponElimina