dilluns, 25 de setembre del 2023

Vols dir que hi entra gaire gent?


Fa uns dies la meva mare em diu:
- Vols dir que hi entra gaire gent, al blog?
- Sí que hi entren, sí.
- És que no hi comenta gaire gent…
- Oh, perquè fan com tu!
I vam riure.

Em consta que molts hi entreu, perquè m’ho dieu per altres vies o perquè vaig veient com el comptador puja.

Avui, després que algú m’ho anés recordant des de fa temps, he actualitzat la llista de persones que hi heu comentat des de l’any 2022. M’ha sorprès veure-hi tants noms! Amb força gent ens coneixem, i amb altres no. Com en tantes coses, hauria d’anar actualitzant la llista cada vegada que hi ha un comentarista nou. Altrament, no trobo mai el moment de posar-m’hi.

Aprofito per agrair-vos els comentaris a tots els qui hi escriviu! Us asseguro que em fa il·lusió. I un agraïment especial als qui hi sou sempre.

Foto: és de la font a la plaça del poblet de Greccio. Aquí vaig explicar el sentit que tenia el nom de “La Font de Greccio”.

19 comentaris:

  1. En llegir el teu comentari, avui, no em queda més que escriure jo. No ho faig gaire tot i que acostumo a entrar al blog i llegir els teus comentaris i els dels que hi intervenen i m'agrada i m'enriqueix molt, però si no comento és perquè moltes vegades no diria res més que el que ja han dit altres. He de confessar, però, que no havia llegit la publicació en la que expliques el sentit del nom. Certament és, al menys per a mi, una autèntica font, m'aporta coneixements del be que estas fent, amb tant d'amor, en aquest país llunyà, amb aquesta gent que viuen en unes condicions, malauradament, molt diferents de les nostres i amb moltes mancances, cosa que a més de motivar-me per ajudar-te, em fa reflexionar i relativitzar moltes altres coses. Moltes gràcies, Sergi.

    ResponElimina
  2. A una escala molt més petita em passa a la meva pàgina de Facebook. Sovint em sorprenc de la quantitat de gent que em diu que la llegeix habitualment. I molts d'ells no hi escriuen mai cap comentari, ni fan el ràpid clic de m'agrada, em sorpèn o em posa trist. No sabem mai l'abast de fins on arriba el que s'escriu a Internet.

    ResponElimina
  3. Gràcies per qui m'ha enviat un missatge dient "Et tenim present Sergi", però no sé qui ets. Algunes persones tenen problemes tècnics per publicar comentaris. L'opció més fàcil crec que és triar l'opció "Nom/URL" i escriure només el vostre nom on diu "Nom", i deixar "URL" buit. Si ni això funciona, també podeu enviar-ho com a anònim, posant el vostre nom al principi o al final del comentari.

    ResponElimina
  4. PARTICIPAR EN UN DEBAT:

    LLEGIR-LO, PERÓ NO RESPONDRE PER ESCRIT,
    ENCARA QUE SÍ, PER ALTRES CANALS.

    Quan entres, lliurament en un debat, o t' hi conviden,
    I ho acceptes, et compromets a respectar
    unes condicions.

    1. RECTITUT DE CONSCIÉNCIA:
    Dir el que creus, buscant sempre la VERITAT,
    fins allà on tu pots i saps, tot i que una cosa
    seria SILENCIAR, i una altre molt diferen AMAGAR.

    2. EXPOSAR, la teva opinio, d' una manera el més clara i sencilla que puguis.

    3. ACCEPTAR que donar la teva opinió, va de la mà
    de rebre la crítica, aixó, sempre és incómode, peró,
    sí diem que busquem LA VERITAT, aquesta observacio,
    feta amb intel.ligencia i rebuda també intel.ligentment,
    ens ajuda a formar-nos, i és per aixó, que en donem
    les gràcies a qui ens fa alguna correcció.

    4. ARA BÉ, TÉ SENTIT, QUE DAVANT D' UNA LLISTA
    TANT LLARGA, ESCRIGUI POCA GENT?
    Sincerament, jo crec que sí !!
    La prova està en que el Pare Sergi, ens diu,
    que reb comentaris.

    Que no sapiguem, el bé que els fan, els seus escrits,
    penso que no vol dir de cap manera que les persones
    inscrites a la llista, els passin per alt.

    Aixó, seria com estar a Laudes a Montserrat,
    contestar cantant els Salms, i la persona que tens
    al costat del banc, estigues en silénci.
    Qui de nosaltres, s' atreviria a dir que no prega ?

    Els EUROPEUS, necesitem molt, de les vivencies
    de Pare Sergi, d' Assis, que ,
    al SOFRIMENT I INJUSTICIA, HI POSA EL NOM.

    La meva salutacio a tots, tambe a la teva mare.
    Un dia varem dinar, davant per davant a l ' Hostetgeria,
    No recordo la cara, peró uns ulls molt blaus , sí !!
    M' equivoco ??
    Anava acompanyada d" un nen jovenet, que em va dir
    que era un nebot teu !!

    Feliç descans.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, la mare tens els ulls ben blaus! I els fills els hem heretat.

      Elimina
  5. Llegeixo i intento comentar sempre, em sembla la millor manera per agrair-te el que fas.
    Moltíssimes gràcies Sergi!!!

    ResponElimina
  6. M ' he deixat el comentari de la fotografia,
    que tant m ' agrada.
    Els colors ocres, de l' Esglesia, la Font...
    El blau intens del cel, contrestant amb els ocres...
    El groc de l'arbre, i el verd dels xiprers...
    I, una cosa curiosa, els dos grups de fanals,
    " IL.LUMINATS" PEL SOL !!
    Tot aixó, envolcallant el sentit de "LA FONT" !!

    ResponElimina
  7. Dons, digues-li a la teva mare , que recodo
    els seus ulls blaus, i que jo, sóc dels de "LA LLISTA ",
    dels que contesto, i que com Europea,
    les teves comunicacions, em seveixen,
    per no queixar-me de res, donar gracies de tot,
    i valorar molt el que tinc, tant material, com cultural, com espititualment...

    Espero poder tornar a coincidir amb ella,
    un altre dia, tot dinant, a l' Hostatgeria !!

    Mentres tant, la meva salutació.

    ResponElimina
  8. He estat mirant l'entrada que enllaces i m'ha fet gràcia veure que a sortir la idea de fer una trobada presencial de la gent que ens parem a la Font, bé, ara la crida seria a Uganda, qui s'hi atreveix? ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marta, preguntes qui s'hi atreveix?. Doncs és qüestió de posar-s'hi, organitzar el viatge i segur que ens hi apuntem uns quants.

      Elimina
    2. Maite jo diria que anar a Uganda no és tan fàcilcom pujar a Montserrat 🤔

      Elimina
  9. Mira què bé, no sabia que només posant el nom a l'opció Nom/URL n'hi havia prou! 🤦 Així sí que és fàcil! Jo et llegeixo sovint. Ja ho feia abans de registrar-me per fer comentaris. Ara fa setmanes que no comentava res... Com que tinc dues adreces electròniques, sí des del mòbil no obro el correu amb la de google, no puc fer comentaris. I amb la de google ho he de fer des del Blogger i a vegades, sí no puc comentar al moment després me n'oblido 🤷 Estàs fent una molt bona tasca, Sergi! No ens coneixem personalment però m'agradarà poder-ho fer quan tornis a Montserrat 😊

    ResponElimina
  10. Et llegeixo Sergi, encara que no hi deixi cap comentari. Segueix. Gràcies!!! 🤗

    ResponElimina
  11. Benvolgut Sergi!!! Alguns del que et seguim i comentem ,fa anys que ho fem .És tant bonic compartir i amb alguns fer.hi amistat.
    En aquest temps que estàs a Uganda ,la meva participació no ha estat la mateixa.Em sap greu però la salud no m,ha deixa,t tenir les mateixes ganes i també les paraules escrites costen més de posar en el comentari.
    Ara ,
    saps que llegeixo i et segueixo en tot el que escrius i fas.
    Sempre al teu costat ,desde la llunyania.
    Una abraçada per tu i una per la mare ,dels ulls blaus com el mar.

    ResponElimina
  12. El que dius em recorda la meva vida: llegim, pero responem poc....

    Gracies Sergi, tambe pel bloc.

    ResponElimina
  13. Intento comentar les teves reflexions. A vegades són més fàcils i altres requereixen un mica d'esforç però en general és positiu parar i reflexionar sobre els temes que proposes.

    ResponElimina
  14. No tots els qui seiem a redós de la font de Greccio tenim la sort de poder-nos connectar al blog d'immediat. No és una excusa, però n'hi ha que necessitem l'ajut d'altres persones. No per això deixem d'entrar-hi i els nostres sentiments estan sempre atents als records com el del petit Zadok i el del Joan Alsinsa A.C.S, també a les teves preocupacions i alegries. Tot el que hi poses ens fa sentir més propers. Siusplau, no deixis de fer-ho. Fina Múrria.

    ResponElimina
  15. Us agraeixo a tots els vostres comentaris en aquesta entrada! Crec que la meva mare haurà quedat conformada haha!
    Assumpta: gràcies per fer-t'hi present amb un comentari, ja he afegit el teu nom, a veure si soc constant a fer-ho des d'ara.
    Pel que fa al que comenteu de venir a Uganda, penso que prefereixo no en grup gran. M'agrada més quan és una persona o dues per poder fer una bona experiència immersiva amb els ugandesos! Una abraçada a tots

    ResponElimina
  16. Jo tembé soc "culpalbe" de llegir i no escriture, casumlolla. I si, es veritat, cal compartir mes... Gràcies per dir-ho.

    ResponElimina