(continua)
Quan la Rose Mukasa va acabar d'explicar per què havia hagut d'aturar la distribució de menjar a 200 infants i joves, li vaig dir:
- Què et semblaria si treballéssim plegats en aquest projecte?
De seguida va dir que sí, i va afegir:
- Aquesta és la resposta a les meves pregàries.
Li vaig dir que ella podria posar el menjar com ja feia, i que hauríem de buscar un lloc enmig dels slums per poder fer la distribució. Ells portarien el menjar amb els seus vehicles, i nosaltres ens implicaríem a l'hora de servir-lo. La presència de religiosos (anem amb el mig hàbit blanc) faria allunyar sospites que la gent podria tenir envers ella, perquè a nosaltres ja se'ns suposa que només volem ajudar. També li vaig proposar que hauríem de visitar la resposnable de la Small Christian Community d'aquella zona dels slums, a continuació la LC1 (el càrrec civil d'aquella àrea, a qui ja coneixem del treball de camp que vam fer i sabem que és una persona maca), i la policia perquè ens autoritzessin per tirar-ho endavant.
El primer bon resultat és que com a mínim 200 infants i joves podrien menjar cada dia. Però hi ha un altre element interessantíssim: això ens permetrà (si Déu vol) entrar en contacte amb joves que no tenen ningú. Fins ara, els nens i nenes que bequem tenen com a mínim algú a casa que se'n fa responsable. Però sabem que n'hi ha d'altres que són "nens del carrer" que no tenen ningú, només els companys del carrer. I probablement alguns s'acostin pel menjar. És una oportunitat molt valuosa.
Hem quedat que ho deixarem reposar dos mesos, i que en tornarem a parlar a l'agost per començar a posar fil a l'agulla i veure si és viable. És una mica una bogeria, perquè no és que ens falti feina i això suposaria un compromís regular. Però és engrescador.
Vam acabar aquella trobada amb la Rose Mukasa amb una pregària, i tots ben contents. Era el dia de St. Felip Neri.

Quina bona idea! Poder combinar la generositat de la Rose amb el voluntariat i les mans per part vostra. Preguem a Déu perque sigui possible.
ResponEliminaDe ben segur que aquesta iniciativa donarà bons fruits, tan per a la Rose com per a la vostra missió, la d'arribar als més empobrits. Cal, com dius, deixar reposar la idea per poder-la afrontar amb el màxim de garanties. Ànims i endavant!
ResponEliminaPare Sergi d' Assis:
ResponEliminaQue aquest trobament de la ROSE,
TU els vostres COL.LABORAFORS
és cosa de la PROVIDÉNCIA DE DÉU,
no en tinc cap dubte .
Ha estat una GRAN SORPREDA...
Una gran ALEGRIA !!
FAREU UN MOLT BON EQUIP !!
ja m' ho imagino !!
Quan ens expliques,
que aquest trobament,
va ser el dia de la festivitat de
SANT FELIP NERI, m' has fet
pensar en un record .
Ja de ben petits, a la meva familia
ressonaven tot sovint , tres noms,
de Sants , posats, especialment a varons.
SANT JOSEP.
Generacions i generacions, de familiars , meus
han estat batejats sota l' advocació de Sant Josep.
SANT JOSEP :
DÉU, EL VA ESCOLLIR PER CUSTODIAR
A JESUS I A MARIA.
QUIN MISTERI TANT GRAN !!!
L' altre nom:
SANT FRANCESC D' ASSIS :
Igualment, generacions i generacions, de familiars,
portant el nom de Francesc d' Assis .
Quan vaig acabar els anys escolars,
, vaig visitar Assis, amb el meu pare, ell se'n deia.
Recordo passar, amb ell, una bona estona davant
d' aquell sarcòfag tan sencill, tant vellet..
Jo, pensava...
Aquí, espera la RESURRECCIÓ, aquell gran SANT !!
No he oblidat mai aquella estona...
Però,
I, SANT FELIP NERI ?
FELIP NERI, tot i que tinc un familiar meu que porta aquest nom de segon, està lligat a la FORMACIO
LITURGICA que tot el barri, va rebre d' aquest
Oratori, per cert única ciutat que n'hi han dos...
La Litúrgia ben celebrada a SANT FELIP,
i el Contingut Catequetic de , QUÉ ÉS LA LITURGIA,,
de ROMANO GUARDINI, va fer que no ens extraviessim.
Aquelles misses, on a la vegada, es feia també, desde la Trona , una novena, , el rés del rosari., etc...etc...
A SANT FELIP, MAI, MAI, VAREM VIURE AQUESTES SITUACION , ni a l' ESCOLA VEDRUNES TAMPOC,
LA NOSTRE FORMACIÓ LITURGICA, molt abans
del Concili Vaticà ll, ja era " CONCILIAR"
Pare Sergi d' Assis:
Espero, que com a ANTIC ESCOLA DE MONTSERRAT,
EL DIUMENGE A LA TARDA, AGAFIS A LA MAINADA, I SOTA UN ARBRE DE LES AFORES DE LA CIUTAT, IMITANT A FELIP NERI, AQUELL FLORFNTÍ DEL " BON HUMOR" , TOT CANTANT, AJUDIS A AQUESTS INFANTS
A CREIXER EN EL COS, I EN L' ESPERIT.
Dóna molts records i ànims la ROSE ,
per ella també ha estat una benedicció del cel !!
À TOTS, MOLTES FELICITATS ,
I UN BON FUTUR.
PAX
Que sant Felip Neri, el florentí que va ser anomenat "Apòstol de Roma" i "Sant de l'alegria" vetlli sobre tots els vostres anhels i projectes enmig d'una realitat tan dura com ho son els "slums" de Kampala. Salutacions des de Barcelona.
ResponEliminaGràcies pels vostres comentaris! La veritat és que sí, fa il·lusió. Posem-ho en mans de Déu.
ResponEliminaCuídate Sergi, la salud es un gran tesoro, pero además te necesitan los de ahí y también te necesitamos los de aquí
ResponElimina