diumenge, 28 de maig del 2023

Una furgoneta de 2a mà


Fa uns mesos explicava al monjo administrador del monestir i al conductor de l’hospital (que és qui m’acompanya habitualment de viatge) els problemes que hi ha per trobar vehicle o conductor. A vegades no puc disposar del conductor de l’hospital perquè el necessiten a l’hospital, o bé no podem disposar de vehicle. 

Això és un inconvenient important quan cal portar una família a l’hospital a Entebbe (que està a unes quantes hores de camí), quan hi ha una sortida amb un grup i en altres ocasions. El transport públic a Uganda és caòtic i una aventura constant. Et poden fer esperar hores a dins del vehicle fins que s’ompli de gent, i aleshores començar el viatge. 

Ells dos ho van tenir claríssim: has de comprar un vehicle. No em va agradar la idea, ho vaig trobar exagerat, però al final em van convèncer. Ara que va pujant el número de microcrèdits, i que a alguns llocs caldrà anar-hi amb cotxe, pot ser molt necessari. 

M’espantava el cost, però ells em van dir que es podia comprar un vehicle de 2a mà. Ha de poder anar pels poblats, pels camins de terra per més enfangats que estiguin. I he pensat que el millor seria una furgoneta, que ens permetria portar un grup quan convingui. 

Preus d’una furgoneta de 2a mà: em parlen d’uns 50 milions de xílings ugandesos. Això són uns 12.500 euros. No seria un vehicle per fer-lo servir constantment, perquè la gasolina no és regalada, però per ocasions de necessitat seria molt i molt bo. Això d’avui no va de curar un nen malalt ni de donar un microcrèdit, sinó d’ajudar-nos a fer possibles totes aquestes accions. 

Bé, ho poso aquí perquè si algú hi pot ajudar, ho agrairé molt. Es pot fer a través de l’apartat de donacions de la web: 

4 comentaris:

  1. Molt bé! Endavant amb la furgoneta; segur que us serà molt útil. He posat el meu petit gra de sorra.

    ResponElimina
  2. Quan els projectes creixen, és necessària una petita infraestructura per sostenir-los. Hi ha despeses inevitables que calen i és important fer-les i la de desplaçar-se és una d'elles. Segons ens dius, disposar d'un cotxe propi et facilitaria aquests desplaçaments i sobre tot es guanyaria en disponibilitat i seguretat. Sembla una proposta força bona!

    ResponElimina
  3. Pare Sergi d' Assis,

    Ara mateix, t ' he enviat uns eurets, pel vostre projecte.
    Que tingueu un bon dia !!

    ResponElimina
  4. Gràcies pels comentaris i pels donatius que han començat a arribar!

    ResponElimina