dimarts, 12 d’octubre del 2021

La cafetera de l’hostatgeria de Montserrat


Quan vaig començar d’hostatger, el P. Toni Pou va proposar que la gent pogués prendre cafè o una beguda calenta en un espai de l’hostatgeria. Em va semblar bona idea, i hi vaig afegir que fos una cafetera solidària. El camp de solidaritat a Hondures em va fer molt sensible al tema del cafè: allà exploten els treballadors pagant-los una misèria per tot l’esforç que hi posen. D’aquí va sortir aquesta iniciativa amb la qual molts hostes prenen una xocolata calenta o un cafè, i tot el benefici va a parar a solidaritat.

Fa uns dies el P. Lluís Planas, a través del G. Pau, m’ha fet arribar 700 euros d’aquesta cafetera. M’ha fet il·lusió! Sé que alguns de vosaltres n’heu consumit, i em plau dir-vos que els diners han arribat. Els hem destinat al projecte de les cases pels mestres, que construeixen els mateixos alumnes amb un mestre de l'ofici.

Gràcies a tots els qui, amb un cafè o una xocolata calenta, hi heu contribuït!

15 comentaris:

  1. Oh! Que bé! Solidaritat a tres bandes: Europa Amèrica i Àfrica

    ResponElimina
  2. Molt be, Sergi, gràcies per explicar-nos ho. Ara, quan hi vagi, d'aquí pocs dies, em prendré un cafe més a gust, pensant que contribueixo a la teva tasca.

    ResponElimina
  3. Des que he estat a l'hostatgeria m'ha semblat una molt bona iniciativa la cafetera, i ara encara més, si alguna part del que es recull també t'arriba a tu!!!
    Quan hi he estat sempre hi he anat a prendre alguna cosa. La veritat, és que és prou bo, pensant que és un tipus de màquina d'aquestes.
    Moltes gràcies, Sergi, per explicar-nos-ho!!! Ara, quan em prengui una xocolata ho faré més de gust encara!!!

    ResponElimina
  4. He rebut un comentari sense nom. Si em dones el nom, el publicaré. Gràcies!

    ResponElimina
  5. Del Pare Toni Pou,
    al Pare Sergi d' Assis.

    Del Pare Sergi d' Assis,
    al Pare Lluís Planes.

    Del Pare Lluís Planes,
    al Germà Pau.

    Del Germà Pau,
    al Pare Sergi d'Assis, un altre cop.

    I entremig d' aquesta cadena, tots els estadants que van passant per l' Hostetgeria
    de l' Abadia de Montserrat.

    Tot aixó, em fa pensar i viure,
    en la COMUNIÓ DELS SANTS !!

    Que tingueu una bona tarda.

    ResponElimina
  6. Això de la cafetera em recorda les guardioles que teníem a les cases on guardaven aquelles petites monedes (en aquell temps encara en pessetes). Al cap d'un mesos aquella guardiola que s'havia omplert mica en mica resultava que tenia força diners; era llavors quan els pares ens canvien les monedes per bitllets i els podíem portar al banc. Ara igual; aquestes petites contribucions han fet que finalment la guardiola s'anés omplint i ara se'n pot fer un bon ús. Gràcies per compartir-ho Sergi.

    ResponElimina
  7. Jo sempre que hi vaig no deixo de pendre la xocolata. A part de que esta bonisima i saben que puc ajudar ara encara en pendre mes.Moltes feliçitats Sergi pel teu projecte 👏👏👏

    ResponElimina
  8. Pare Sergi d' Assis:
    La propera xocolata del mes de novembre,
    serà en honor del nou Pare Abad Manel.
    Ceremonia bellíssima i emocionant.

    MOLTES FELISITATS !!

    ResponElimina
  9. P Sergi d'Assís. No coneixíem lo de la cafetera/xocolatera de l'hostatgeria. Per descomptat que la provarem.

    Per cert que la celebració d'avui de la benedicció del p.abat Manel ha sigut preciosa, molt emotiva i per sucar-hi pa.
    Felicitats!

    ResponElimina
  10. Jo soc molt cafetera, o sigui que qualsevol inciativa de posar cafeteres per tot arreu em sembla fantàstica i si a més contribueix a ser solidaris, millor impossible!

    ResponElimina
  11. Aquella cafetera és una gran idea i que tingui un espai on ser i t'hi puguis estar mentre et prens el cafè o la xocolata, també! És fantàstic que sigui la suma de molts petits gestos, de molta gent que ni ens coneixem, el que fa possible l'ajuda.
    Sempre apunt per passar per la cafetera!

    ResponElimina
  12. En la benedicció del Pare Abat d'ahir, et vam tenir molt present en la pregària i va ser molt emotiu quan es va fer un record especial per a tu.

    Fina Múrria.

    ResponElimina
  13. I tant que sí !!
    I, estic segura que ell,
    també s'hi trobava,
    Allà, en esperit,
    Vivint aquells moments tant intensos i histórics !!

    ResponElimina
  14. Un raco ben acollidor per poder pendre un cafè i si cal uns moments per compartir una conversa.Servidora hi he fet alguna visita ,no per el cafè,sinó per la xocolata que també és molt bona.Una molt bona idea!!

    ResponElimina