dijous, 17 de març del 2022

Què faries si tens molta gana i t'ofereixen bon menjar?


Aquests dies estic rebent una visita d’una ONG catalana, ja us en parlaré. L’altre dia, tornant amb elles d’una excursió amb un grup d’estudiants de la nostra escola, vam parar a sopar. Vam demanar 4 pizzes i dos platets de patates per 9 persones. De les 4 pizzes, el conductor se’n va reservar mitja. Per tant, en quedaven 3,5. Els nois tenien gana (recordo que, abans de començar, un va dir que en tenia molta). Però vam veure que deixaven un bon tros d’una. Volien donar-la als seus amics en arribar a l’escola. 

Estem segurs que se l’haurien menjat de gust. Però van preferir guardar-la per als qui no havien pogut venir d’excursió. No és el primer cop que veig una cosa així, però no deixa d’impressionar-me. Quan et sents afortunat d’una manera o altra, recordar-te dels qui no ho han estat tant com tu. I que això et mogui a l’acció. Aquests estudiants ens van donar una lliçó.

Tu què hauries fet en el seu lloc?

6 comentaris:

  1. La veritat és que no ho sé, Sergi! Quan era petita i tenia alguna cosa especial per menjar, la meva mare sempre em deia -guarda'n un trosset per la Montse (la meva germana).
    En aquests moments estem en el món de l'opulència i no cal guardar perquè, d'entre d'altres coses, és possible que a l'altre li faci mania :-( i en pot tenir de nou!
    Moltes gràcies, Sergi! Ben bé que és un altre món!!!

    ResponElimina
  2. En condicions d'extrema gana segur que m'hauria menjat tota la pizza sense deixar-ne pels altres però en condicions "normals" possiblement també hauria pensat en els altres. A casa a vegades també passen situacions similars :-)

    ResponElimina
  3. Connexió persones que són generoses
    per temperament.

    Connexió persones, que ho són per caràcter,
    que són dues coses diferents.

    Amb la generositat, cal estar molt vigilant,
    pot amagar un punt d' egoísme, o d' interessos.

    Davant la generositat, cal aturar-se un moment i pensar, si aquell acte generós, és realment necesari, o bé, si és una il.lusió teva.

    Que faria jo ?
    Depèn.
    Peró, una cosa si, que puc dir:
    Cada vegada que he sigut " generosa"
    en un d' aquests " PETITS",
    sempre de experimentat una felicitat íntima.
    Imperceptible pels demés.

    Aquesta és la meva experiència

    Que tingueu un bon descans !!

    ResponElimina
  4. Un petit gest que és una gran mostra de solidaritat i de pensar en l'altra, com aquell amb qui vull compartir allò que em passa, sigui bo o mensy bo.

    ResponElimina
  5. Jo no se que faria, segurament m'ho menjaria tot jo i no pensaria amb els que s'han qsedat a casa. El que van fer aquests nios per mi és una lliçó de generositat i de solidaridad que les que vivim en l'abundancia hauriem d'aprender.

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina