dissabte, 5 de març del 2022

La resposta del dentista


Us agraeixo molt les respostes que, per diferents vies, m'heu fet arribar a partir de la consulta que us vaig fer sobre les dents. Abans-d'ahir va ser interessant, perquè vaig tornar al dentista i en vam estar parlant.

Sobre l'enfosquiment de les dents, ell (com alguns m'heu dit) creu que pot ser el cafè. I em recomana que, en lloc del cafè que em donen al monestir, prengui Nescafé. Li vaig preguntar com podia ser això, si molts ugandesos també en prenen i tenen les dents molt bé. I em va contestar que havia conegut una senyora blanca amb el mateix problema, i creu que podria ser per això (però que no ho pot assegurar).
Alguns m'heu dit que també podria ser l'aigua. No ho sé.

Pel que fa al fet que em receptés antibiòtic després d'una simple neteja de boca: m'heu enviat diferents hipòtesis, i una d'elles és la raó que m’ha donat. Diu que els utensilis que utilitza haurien d’estar esterilitzats, però que ells només poden garantir que estiguin nets. Davant d’això, donen antibiòtic per protegir el pacient de possibles infeccions. En definitiva, una conseqüència més de la pobresa.

Em queda una tercera sessió d’aquí dos mesos. Pel que vaig veient, tot sembla més complicat que anar al dentista a Catalunya. Però bé, res per estar preocupat.


5 comentaris:

  1. Endavant Sergi!!! Que tot millori ben aviat!!! Gràcies per les explicions!!!

    ResponElimina
  2. Sí,el control de la dentedura, és important,
    per l'estetica i perquè és el primer pas per una digestió correcte.

    I ara, et comento una altre cosa que fa dies que vull fer.

    Cada dia, després de vespres, dedico una estona
    a pasejar-me per les estances de la teva OIKÍA.

    És una bonica col.lecció que parla de tot.

    Temes bonics, alegres, tristos, interesants, culturals, Bíblics...liturgics, preocupants...

    Peró, t'en comento un en que ens expliques que contemplar-ho, et dóna pau.

    El petit llac que teniu al Monestir i els seus peixos.

    Jo, com és natural, no els puc disfrutar,
    pero, el que sí em fa disfrutar a Montserrat,
    a part de les sortides del sol, camí de les Laudes,
    a cada una més espectacular, és sentir els ocells de bosc, cantar a les dues o a les tres de la matinada.
    Mai em canso d'escoltar-los, també em donen molta pau.

    Escoltar els ocells de nit i...contemplar tota l'estelada !!!

    Us desitjo un bon descans !!

    ResponElimina
  3. Almenys sembla ser un dentista honest...

    ResponElimina
  4. Hola Sergi,ja saps que per qui les nostres contrades, també hi ha algun "patata" que poca idea en tenia .Cuida,t molt.

    ResponElimina
  5. Gràcies per tots els comentaris!
    N'he rebut un sense nom, suposo d'algú que se n'ha oblidat o que no l'ha sabut posar. Si cal, és bo consultar amb algú que sàpiga fer-ho.

    ResponElimina