Aquesta nit, per sorpresa, la Mercè ha parit un vedell de manera prematura. Tot i que el treballador dorm allà mateix, no ha sentit res i aquest matí s'ha trobat la cria que anomenarem Marc! L'esperàvem al març, i s'ha avançat unes setmanes.
Està fràgil, li ha costat poder-se mantenir dret però finalment ho ha aconseguit. Se l'haurà de vetllar de prop.
En aquest moment tenim 5 animals al cobert de les vaques: la Maria, la Mercè, en Pere, la Marga i ara en Marc. En Manel el vam haver de vendre per ajudar-nos a sostenir el projecte. Amb la Maria probablement haurem de fer el mateix, perquè no hi ha manera que quedi embarassada i és el que ens recomanen. Aleshores en compraríem una altra amb els beneficis que n'obtinguéssim (potser afegint-hi en Pere?). Veurem, s'ha d'estudiar bé.
La bona notícia és que ara mateix és un projecte sostenible! Vam començar de zero gràcies a vosaltres, i amb el bon seguiment del projecte que s'ha anat fent, ara amb els beneficis que obtenim de la llet podem anar cobrint les despeses. A més del treballador que ja teníem, hi hem afegit un estudiant d'agricultura que també treballa a l'hort i rep un sou per ajudar-lo a pagar la quota de l'escola.
A més, els estudiants i mestres poden beure llet cada setmana, que era el principal objectiu. Em fa feliç que, després de les donacions que es van rebre, ara el projecte camini només depenent dels qui en tenen cura. Gràcies a tots els qui hi vau col·laborar!
Pare Sergi d' Assis :
ResponEliminaEstic molt i molt contenta de les teves noticies !!
Una bona abraçada per a tots !!
També pels vostre ramat !!
Moltes felicitats pel recent arribat!!! Quina meravella veure com es consoliden i creixen el projectes que a mi en un principi em semblaven gairebé impossibles!!! Que així segueixi, ja ens aniràs informant sobre la salut del Marc!!!
ResponEliminaEnhorabona per el nou nounat!!!
ResponEliminaUna Bona feina amb tanta colla i evidenment que el millor es que s'en pugui gaudir.
Una abraçada
Quin goig poder veure que la granja avança a bon ritme. Molt content per la nova incorporació del Marc; no ha estat una entrada fàcil però segur que en breu estarà ben trempat.
ResponEliminaEns alegrem del naixement d'aquest vedell! La meva filla estaria contenta de donar-li ella mateixa les fulles per menjar.
ResponEliminaGràcies pels vostres comentaris! Montsehirwa: benvinguda de nou!!
ResponElimina