dimarts, 31 de maig del 2022

Pensem bé els projectes


M’ha sorprès rebre alguns oferiments de donatius per pagar la matrícula d’algun estudiant a partir de la situació que us vaig explicar. Sou genials!! 
Però em sembla que en aquest moment no seria el més adequat per vàries raons. És un problema de grans dimensions, i es fa molt difícil saber qui ho necessita més. Generaria tensions dins de l’escola. I encara que ara en solucionéssim alguns, d’aquí no res tornaríem a necessitar molts més diners, i així sense parar. Es tracta d’un problema global del país, i per això preferiria no precipitar-me.

Recordeu el cas de l’Okongo? Corpresos per la seva situació, alguns us vau oferir per ajudar-lo. Us vaig demanar que no féssim res de moment. Que el continuaria seguint, i en el cas d’una emergència demanaria ajuda. Ho vaig argumentar pel fet que molts altres mestres de l’escola estaven en la mateixa situació que ell, i calia pensar en una solució més col·lectiva. Avui l’Okongo, junt amb tots els mestres de l’escola que ho volen, ha rebut un microcrèdit per poder fer créixer els ingressos familiars. Està molt il·lusionat!

Ara mateix estic posant molts esforços en el programa de microcrèdits. Perquè va d’empoderament, de donar la canya perquè pesquin ells mateixos. I alguns dels qui se’n beneficien són joves que treballaran uns anys amb aquests microcrèdits per poder-se pagar els estudis. 

Per això, si voleu fer donatius, us agrairé que els posem en aquest fons de microcrèdits. Per poder donar un futur a molts que el necessiten. També a joves que volen estudiar.
M’ha semblat que era bo fer aquestes explicacions per ser al màxim d’honest amb els donatius. 
Moltes gràcies!!

4 comentaris:

  1. La veritat és que tens tota la raó, Sergi!
    Quan vaig llegir l'anterior entrada, vaig pensar de seguida que podria ser fàcil becar als nois i noies, 175€ al trimestre és molt poquet... Som del món ric, si poséssim 50€ cadascú, es podria rebaixar el preu de tots, no d'uns quants, no sé si serviria de gaire...
    Que res, tu ets qui sap on s'han de prioritzar les coses!
    Moltes gràcies, Sergi per l'aclariment!!!

    ResponElimina
  2. Sens dubte els teus projectes són potents , no només, per ser solidaris sino perquè empoderen als qui reben ajuda de la manera que sigui.
    Totalment d'acord amb la Marta en que ets tu qui sap on has de prioritzar els recursos i nosaltres estem aqui amb tota la disposició de col.laborar-hi al màxim. Moltes gràcies!

    ResponElimina
  3. Us agraeixo molt l'actitud a tots, i que queda ben reflectida en els comentaris de la Marta i la Marga. Certament els reptes són majúsculs, però confio que de mica en mica hi puguem donar resposta i fer tot el que estigui a les nostres mans.

    ResponElimina