diumenge, 15 de maig del 2022

Serps


Potser alguns recordareu que fa dos anys vaig parlar d’una serp. Però no va ser fins fa uns mesos que vaig veure la primera: un exemplar mort al mig de la carretera. Davant la meva exclamació de sorpresa, el motorista em va dir que això no era res.

Fa poques setmanes vaig veure la primera serp viva. Va ser just en un camí a la sortida de l’hostatgeria. Es va esmunyir ràpidament, i em va sorprendre el color verd ben viu. No em va semblar molt perillosa, però després he sabut que era una mamba i que en realitat és ben verinosa. Aquest color tan bonic es veu que és per camuflar-se millor en els arbres i en la vegetació. Aquí en teniu una que he trobat a internet (era igual):


I avui hem tingut un bon ensurt. Ahir a la nit un estudiant va trobar la de la primera foto a la zona dels lavabos de l’escola. La van matar, i aquest matí me n’han enviat la foto. Estaven força espantats. L’he reenviat als monjos pertinents, i els he suggerit que tallem els arbustos d’on ha sortit. Durant el matí, uns nens l’han passejat ben entretinguts:



Sé que forma part de la fauna local però m’agradaria que, tant com puguem, convertim l’escola en un espai de seguretat on sigui molt improbable que n’aparegui una. I això en aquest moment no es pot garantir. 

5 comentaris:

  1. A mi les serps tampoc em fan gaire gràcia. Quan era petit en vaig trobar una que se'n va plantar al mig del camí. En vaig espantar molt. Són animals que fan respecte tot i que la majoria no són verinoses però tot i així mai se sap com poden reaccionar. A veure si podeu desbrossar la zona per evitar més ensurts.

    ResponElimina
  2. A mi les serps em fan molta angúnia!!! Ben bé que és un altre món!!!
    Molt bon dia!!!

    ResponElimina
  3. El verd llampant de la serp, és maquíssim !! Peró el que et vull dir, és que, a més, a més de la vocació, cal tenir a nivell humà, un temperament especial i un caràcter molt treballat, que ajuda i acompanya a aquesta vocacio. E t tinc present en la meva pregària. Que tingue un bon descans.

    ResponElimina
  4. és cert que a la natura hi ha coses molt complicades i que semblen poc necessàries. De vegades penso que a Déu li agrada jugar amb nosaltres. Però després vaig anar a buscar i vaig descobrir que les serps són molt importants per als ecosistemas i que sense elles hi hauria més plagues etc i que també són molt importants en medicina, analgèsics i medicaments per al càncer i la hipertensió...

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina