dimecres, 26 d’abril del 2023

Gelosies


Aquesta entrada em costa d’escriure. I és que a Uganda he conegut gent fantàstica, que m’han acollit molt bé i amb uns valors que em provoquen admiració. Però massa sovint sents a explicar (o n’ets testimoni directe) d’històries en les quals la gelosia ha jugat un paper tristament important.

Aquí tothom reconeix que, quan un progressa, és millor que l’altra gent no ho sàpiga ni ho sembli. Això pot comportar riscos a vegades importants. A un noi que feia un microcrèdit li van enverinar els porcs per aquesta raó. I tants altres casos que us podria dir. A vegades, no només s’enverinen animals. Recordo un professor que, quan vaig visitar el seu microcrèdit, em va dir que mai no consumia en els establiments del barri perquè temia que el poguessin enverinar.

Si la gent olora que hi ha diners, s’ha d’anar alerta. Jo mateix soc conscient que he d’anar amb compte (em refereixo als qui hi vivim, no pas als turistes o visites breus, que no corren perill). I no m’agrada parlar-ne, perquè com he dit abans he conegut persones meravelloses a les quals admiro. Però no tothom és igual. Els riscos són diversos, perquè el Mal desgraciadament té imaginació.

Com es conviu amb aquesta realitat? Tothom fa el que pot. Però no és fàcil.

A nivell personal, a mi em sosté la fe i creure que val la pena tot el que he vingut a fer. 


Foto: Olga Llorensí

7 comentaris:

  1. Esgarrifa, Sergi, llegir això! Espero que no et passi res a tu ni als teus col·laboradors.
    Et tenim sempre present en la pregària i en especial avui el dia de la festa de la nostra Moreneta. Moltes felicitats!!!

    ResponElimina
  2. M'he deixat de dir, molt bonica la foto!!!!

    ResponElimina
  3. Sempre ens enfrontem a l'existència del mal i és trist... Però cal creure que el bé sempre és més gran i al final guanyarà. I el gra de mostassa portarà el cent per cent

    ResponElimina
  4. 1.Un moviment passional de l ' esperit : LA GELOSIA.
    Es digui, sentiment corrodiu, autodestructiu...
    Es digui , vici moral...
    Es digui, pecat capital...

    2. Uns fets: ELS ENVERINAMENTS
    Uns actes ruins, despreciables, vils, inmorals,
    perversos....
    La persona no desitja, no vol que un altre,
    en les mateixes condicions, millori

    3. Un ambient: UNA CLASSE SOCIAL INJUSTAMENT
    ABANDONADA I DESPROTEJIDA
    DESDE FA DECENIS.
    SI aquests fets haguessin passat al mon occidental,
    Diria que son crminals...
    Peró...
    Tenint en conpte, tota la situació , en la que esteu
    vivint, i els grans sofriments que aixó comporta,
    NO HO JUSTIFICO, peró comprenc aquestes reaccions.
    MES ENLLÀ DE GELOSIES , jo hi veig molt sofriment...
    expressat tant malament com es vulgui, aixó ,sí !!

    ResponElimina
  5. Sí Sergi, es de gran valor lo que estás haciendo, rezo y recemos para que nadie ponga obstáculos serios a tu misión y gran entrega

    ResponElimina
  6. El mal (la gelosia no deixa de ser un mal) està per tot arreu. Tal i com llegim a l'evangeli, el blat i el jull conviuen de forma simultànea en la nostra societat (no hi ha cultura ni racó del món que se'n salvi) i en el nostre cor també. Però Jesús ja va dir "no arrenqueu el jull, deixeu que creixin junts fins al temps de la sega". Ànims Sergi en la convivència amb el "jull" que et toca viure.

    ResponElimina
  7. Moltes gràcies pels vostres comentaris! Encara que ho digui sempre, ho dic molt de debò! Agraeixo que compartiu els vostres pensaments i vivències

    ResponElimina