dilluns, 10 d’abril del 2023

Pasqua és benaurança


Com alguns sospitàveu, efectivament aquests darrers dies he estat malalt (un virus de panxa, suposo). M’estic recuperant. 

Però no em volia perdre les celebracions de l’escola, i ha valgut molt la pena! Penso que aquesta Setmana Santa ha estat una de les millors de la meva vida. I és que el centenar d’estudiants que aquests dies hi han assistit s’hi han implicat molt, i es notava en l’ambient.

Hi van haver molts moments especials, però en destacaré un: l’adoració de la Creu el Divendres Sant. Vaig oferir-los de fer una adoració llarga, a l’estil de Taizé. Que tots els qui volguessin s’anessin acostant a la Creu africana que vam posar en una tauleta i, agenollats i amb el front sobre un dels braços de la Creu, li compartissin a Jesús tot el que els pesa o els preocupa. Per sorpresa meva, van ser molts els nois i noies que s’hi van acostar, i amb seriositat i sense presses feien l’adoració en silenci. Em vaig emocionar molt: hi havia aquell a qui pare i mare havien abandonat de petit, aquella noia víctima de bruixeria, aquell a qui van acusar falsament de coses tan greus, l’altra que realment en va fer una de grossa, aquell que ha viscut anys al carrer, aquell que té problemes amb la beguda… Jesús els va acollir tots.


Podríem pensar que Pasqua és 
només rialla, color i esclat. 
Però Pasqua és benaurança més fonda: 
sentir que no estem sols, 
que Ell ho va donar tot, 
i que se’ns ha fet camí. 
Sentir que som acollits, 
i que amb Ell al costat 
ja no ens cal res més. 

Bona Pasqua a tothom!!!


PD: L’Emmanuel, aprofitant que passava tres dies a casa, em va venir a veure. I em va portar aquest regal que havia preparat laboriosament a l’escola per desitjar-me Bona Pasqua. Què més es pot demanar?

8 comentaris:

  1. Quina celebració tant emocionant!!
    Me n'alegro molt que ja estiguis bé i hagis pogut viure aquests moments tant especials.
    Es nota la bona feina que estás fent amb aquests nois. Que Ell us il.lumini sempre.

    Molt bona Pasqua!!

    ResponElimina
  2. Sergi, quina felicitació tan bonica!!! Felicita'l de part meva també, és un fantàstic artista!!!
    Me n'alegro molt que hagis tingut aquesta reixida Setmana Santa tot i que no estiguis bé!
    Que milloris ben aviat!
    Molt Bona Pasqua!!!

    ResponElimina
  3. Bona Pasqua Sergi! Espero que estiguis recuperat de la panxa. M'alegra molt saber que tot i estar lluny de casa has pogut viure una Setmana Santa ben plena. L'adoració de la Creu és realment un moment molt especial; Crist, el Fill de Déu, l'Altíssim, humiliat i clavat en Creu per redimir els nostres pecats. Segurament Déu podria haver redimit els nostres pecats d'alguna altre forma més "còmoda", però no, Ell va decidir-ho fer d'aquesta manera. Una abraçada ben forta i Bona Pasqua!

    ResponElimina
  4. He celebrat moltes pasqües al llarg de la meva vida, i de “tot color”. A Argèlia en vaig viure una que ha quedat de referent. M’emociona ara llegir-te. Dintre meu em sento en plena comunió amb el que expliques i vius, procurant l’acolliment cristià per a tots aquests nois i noies.
    Sí. Fa uns quants anys, amb la meva esposa visquérem la Setmana Santa a Mostaganem (Argèlia), en una obra educativa dels germans Maristes. Fan reforç escolar, entre una població absolutament musulmana. A la comunitat, també, s’hi acullen estudiants universitaris, cristians, d’origen subsaharià i de Madagascar, que viuen a Mostaganem i a Oran. El germà Xema Rius, superior de la comunitat, és realment un pare i mare per a tots ells. Tu me’l recordes.
    La celebració del Divendres Sant fou molt semblant a la que expliques. La presidia un Pare Blanc. Al veure la teva fotografia, el meu cor ha fet un bot doncs me l’has fet present inclús físicament, estimat Sergi. Aquells dies estàvem”tocats”, doncs havíem visitat prèviament Tibhirine, encara amb la memòria recent del màrtir Christian-Marie Chergé (i sis germans més de comunitat).
    Església en missió, el que tu desenvolupes amb gran generositat, Llum per aquesta bona gent i també per a tots nosaltres.
    Bona Pasqua Sergi d'Assís i comunitat!

    ResponElimina
  5. Bona Pasqua, Sergi! I bona recuperació. L'espiritualitat de Taizé a mi també m'ajuda a pregar des de fa molts anys. És fantàstic que la puguin conèixer els joves ugandesos!

    ResponElimina
  6. Gràcies Sergi per aquestes reflexions i paraules.

    Pensant en el que dius, Pasqua és deixar-nos sorprendre cada dia, acollir tot allò que no esperàvem (bo i dolent) i entendre, com dius, que tots som acollits sempre… :)

    ResponElimina
  7. Bona Pasqua a tots!
    Realment, cada dia un va aprenent que cal escoltar els missatges amb reflexió que arriben de canals que tenen el telescopi en un altre tros de terra que no sigui la nostra. Quan has parlat de bruixeria, que aquí ens sona a una sèrie, m'ha fet pensar en un noi que viu aquí a Catalunya, i que va haver de marxar perquè era fill d'una bruixa. Es un noi molt agraït i que li costa entendre aquestes normes.
    I el dibuix m'ha encantat, no cal dir que sempre és el millor regal. A més, és un gran artista.

    ResponElimina
  8. Moltes gràcies per tots els vostres comentaris!!

    ResponElimina