dilluns, 26 de juny del 2023

Els homes i els constipats


No sé si coneixeu aquell acudit que diu que només una dona que ha donat a llum sense anestèsia pot comprendre el dolor d'un home amb grip. També té una variació, en el qual la dona diu: "per fi el meu marit ha sentit el mateix que una dona en un part: ha agafat un fort constipat".

És un acudit, però fins i tot s'han fet estudis de si els homes som més dèbils en aquest sentit i les dones més sofertes. I hi ha qui sosté que sí.

En qualsevol cas, jo responc perfectíssimament a aquest model. Quan agafo un constipat fort, com ara, quedo molt inservible i semblo un zombi. Em trobo malament com si m'hagués de morir (i sé molt bé que no em moriré d'això i que d'aquí pocs dies estaré recuperat).

No em fa ràbia sentir-me així, ho tinc assumit. Tot i fer mala cara, per dintre me'n ric i penso que soc un bon saldo. I que no responc al perfil de persona que va a l'Àfrica, que se suposa resistent. 

En fi, Déu sabrà per què fa les coses.

12 comentaris:

  1. Bé, té la seva gràcia el que expliques, Sergi!!!
    Jo he estat mare amb anestèsia i sense, també m'he constipat i també quan era jove, vaig tenir un còlic nefrític, que és el que diuen que el dolor s'assembla més al dolor de part, i mira com que sóc una dona segurament dec ser més resistent però que com el dolor del part per mi res!!!
    Que milloris aviat i ciuda't, intenta no constipar-te gaire sovint!!!

    ResponElimina
  2. Quan una dona , " ES POSA DE PART" , davant teu,
    i a mí m ' ha passat, ser observadora , d' aquest fet
    ÚNIC I MAREVELLOS, el que produeix ,
    ES UN GRAN RESPECTE !!!
    Fa vuit mesos, una neboda meva, es va posar de part
    al menjador de casa de la seva mare !!
    La nena ja " coronava" .
    Un bon ensurt...un bon patir...peró amb un final molt feliç.
    Ara, es una nena de vuit mesos eixerida i preciosa !!

    Ara bé, també, està molt bé que els senyors,
    quan es constipin, se' ls dóni les degudes atencions !!

    LA SALUT ÉS LA SALUT .
    I alló que diuen els castellans :
    A NADIE LE AMARGA UN DULCE !!
    I, si tens un bon constipat sempre s' agraieix
    qualsevol petita atenció !!

    La meva salutació

    ResponElimina
  3. Hola Sergi. Avui estic en desacord amb la teva frase: "I que no responc al perfil de persona que va a l'Àfrica". I tant que respons al perfil de persona que va a l'Àfrica. Una persona que ha vist la necessitat de la gent que viu en aquest continent. Un persona que ha decidit posar la seva vida, el seu temps al servei dels més necessitats allunyant-se dels seus amics i família. Jo crec que tens un bon perfil!

    PD. Ànims amb la grip. Jo, gràcies a Déu, no he agafat mai una grip que em deixi tocat tal i com et passa a tu (de moment :-)

    ResponElimina
  4. Al cap i a la fi, crec que ajuda a curar quan una persona es riu de les seves limitacions

    ResponElimina
  5. M'has fet riure Sergi! Jo comparteixo el que dius, desconec el motiu, però és freqüent que un home encostipat té sensació de mort imminent. Espero que et milloris ben aviat!

    ResponElimina
  6. És curiós que en llegir-te, a vegades ric o somric i a vegades ploro, m'emociono.
    Això també és un regal!!
    Avui he rigut i m'has fet pensar en el meu pare.

    Quan el meu pare agafava una grip, estirat al llit, posava les mans creuades al pit i li deia a la meva mare "ves-te fent a la idea, d'aquesta no en surto"
    La meva mare sortia de l'habitació rondinant per la seva exageració i li deia “si haguessis tingut fills…”

    Sempre m'ha fet riure aquesta anècdota, però el que potser passa és que quan estem malalts, sentim la feblesa de la malaltia i demanem de diferents maneres, no estar o no sentir-nos sols.

    El meu pare quan va morir, va tenir molt dolor durant un llarg temps i no ho va tornar a dir això que deia amb la grip.

    ResponElimina
  7. Ja, ja, no ho havia sentit a dir pas. Sí en canvi que el dolor que produeix un còlic nefrític és el més semblant al d'un part. Jo he tingut algun còlic nefrític i he patit molt més que amb els dolors de part. També és cert que en general les dones som més sofertes amb el dolor però això no té res a veure amb el perfil de la persona que vagi a l'Àfrica o a qualsevol país del Tercer Món. La resistència a les adversitats diria que va per una altra banda... oi que saps que vull dir, Sergi?

    ResponElimina
  8. P..Sergi.
    Entenem i comprenem que una grip soferta al país africà no és el mateix que si et passa a Catalunya.
    Et desitgem que la superis aviat.
    Per això, fem un petit ajut per complementar la teva farmaciola.
    Tot sovint anem a Montserrat i aquesta primavera hem arribat a la vuitantena d'edat. P.Sergi, podem tenir l'esperança de veure'ns algun cop a Montserrat?
    Salutacions i una forta abraçada.

    M.Dolors i Jaume (jaunina@gmail.com)

    ResponElimina
  9. Em sap greu perquè et trobes malament, però m'has fet riure. Aquests acudits no els sabia. Sort que no respons al perfil de persona que va a l'Africa¡¡¡¡¡ perquè si el responguessis ja no tornaries i ara, tot i que som conscients de que hi estàs fent molt de be, crec que no són nomes en Jaume i M. Dolors els qui tenim l'esperança de veure't a Montserrat. Que et milloris.

    ResponElimina
  10. Cuida,t molt,Sergi.
    Ets propens agafar refredats!!!!
    Suposo que aquí a l, Àfrica té de variar molt la temperatura amb poques hores.
    Una abraçada!!

    ResponElimina
  11. Moltes gràcies pels vostres comentaris! Al final, sembla que era més que un simple refredat: un virus bastant fort que s'ha escampat molt ràpid a molta gent i que ens ha deixat inservibles durant dies...

    ResponElimina
  12. Hola,estimat Sergi D, ,Assis!!
    Només... cuida,t molt i tinguis cura de la teva salud.
    Recordes que sempre et deia que ser el prefecte de l'escolania et feia agafar els virus que tenien els escolans.Doncs ,aquí igualment .... tractés amb molta gent i...
    Espero que tots estigueu millor
    Una abraçada


    ResponElimina