dijous, 30 de novembre del 2023

Final de curs


Aquesta setmana acabem el curs escolar, i els estudiants començaran en llocs molt diversos les pràctiques de l’ofici que han estudiat. Han estat setmanes intenses, amb moltes visites d’alumnes al despatx. Alguns venen per presentar la petició de rebre una ajuda del “Social Program”, i així poder iniciar un projecte que els doni ingressos en aquesta propera etapa. La conversa sempre val la pena: el seu futur, el context familiar… surten coses molt interessants. Altres venen per compartir abans de marxar de vacances. I a alguns els estic cridant jo per parlar dels seus problemes amb l’alcohol (darrerament hem tingut un grup que s’hi ha acostumat massa). La veritat és que fins i tot aquestes converses són maquíssimes. Ells entenen que se’ls vol ajudar, i ho viuen com un regal. Però de cor us dic que el regal més gran el rebo jo. Us podeu imaginar el privilegi de servir-los? 

I a partir de la setmana vinent, vacances. Em fa gràcia sentir aquesta paraula, perquè la llista de coses que m’agradaria fer aquests dos mesos (aquí són les vacances llargues de l’any) és tan extensa que serà impossible… però m’ho agafo “a l’africana”: faré el que pugui, i el que no pugui quedarà per més endavant. I no cal estressar-s’hi. M’agradaria prioritzar posar ordre en diversos aspectes, i visitar bastantes famílies en els poblats. Deixar-se acollir també és una manera d’estimar.

No tinc dubte que trobaré a faltar els alumnes. Però també tinc ganes que marxin, i així poder centrar-me en activitats que habitualment em resulta més difícil. Hi ha un temps per a cada cosa, i ara toca canviar d’activitats.

Foto: he posat el vitrall de la Visitació de Taizé. I és que aquesta escena em suggereix el que he experimentat aquests dies: com una visita es pot convertir en una benedicció del Senyor pel qui visita i pel qui és visitat. 

7 comentaris:

  1. Sempre és una benedicció llegir el que escrius, i només puc dir Laudato Si per tot el que passa. Que bonica la imatge de la Visitació i amb tant significat. M'agradaria desitjar "bones vacances", però és millor desitjar "bones tasques". Però cuida't sempre.

    ResponElimina
  2. Bufff Sergi! t'he tornat a escoltar cantant Sant Francesc, m'has fet emocionar com tantes vegades!!!
    Que tinguis unes bones vacances, espero que t'ho agafis realment a l'africana!!!
    Moltes gràcies per tot, en especial per ser-hi sempre!!!!

    ResponElimina
  3. M'he deixat de dir, fantàstica la foto!!!

    ResponElimina
  4. Doncs sí Sergi, toca desconnectar una mica dels alumnes per poder dedicar-te a altres tasques i recarregar les piles pel curs vinent. També tenim dret a descansar després una "jornada" de treball intens.

    ResponElimina
  5. Hola Sergi, bones vacances !!! Un canvi d,activitats segur que serà beneficiós,per tu.
    Segur que tens una bona llista de coses per fer.
    GRACIES ,per compartir aquestes visites .
    Com diu la Marta,tornar a escoltar la cançó de st.Francesc ,és un regal .
    Una abraçada!!!

    ResponElimina
  6. EL VITRALL DE TAIZE I EL SIMBOL DELS APOSTOLS.

    Pare Sergi , bona nit.

    EL primer que m' ha cridat l ' atenció de la teva comunicació, ha estat la fotografua del VITRALL DE TAIZE.
    No pot passar desapercebuda !!
    Peró, la meva atenció, no pot anar dirigida cap el fiseny, el dibuix, ni tant sols el tema.

    La meva pregunta, que m' he fet aquestes hores ha estat:
    Per qué l' srtiste ha escollit et COLOR VERMELL ?
    MAI HE VIST PKNTADA UNA VISITACIÓ AIXÍ !!

    Després de donar-hi voltes, ho he relacionat amb
    els COLORS LUTÚRGICS.
    El color VERMELL, la LITURGIA el fa servir per
    les celebracions de MARTIRS, DIUMENGE DE RAMS, DIVENDRES SANT i LA PENTECÓSTE .
    I, LA PENTECOSTA m ' ha portat,
    Al SIMBOL DELS APOSTOLS o PROFESIO DR FE.

    "...EL QUAL FOU CONCEBUT PER OBRA DE L ' ESPERIT SANT..."

    Pregunto:
    L'Autor , a l' escollir el color vermell, ens hauria volgut dir que Déu es fa home, per AMOR, que, ens inpregne
    valentia...que es fa un com nosaltres...que estarà
    al nostre costat...

    Podria el color vermell, representa tot sixó ?
    M ' agraderia preguntar, a l ' artíste quina va ser la seva intenció !!

    L' altre cosa que he pensat , és la história que hi ha, derrera el DRET DE LA PERSONA, A LES VACANCES
    REMUNERADES.
    Ja en temps dels GRECS, es demanaven cinc dies de descans.
    Al segle XX, es va aconseguir per llei !!

    Per tota la resta de la teva comunicació, comprenc molt bé, tota la riquesa que aporten les visites, tant pel que les acull, com per l ' alumne que es acollit.

    Et deditjo un bln descans, i unes interesants activitats, al RITME AFRICA !!

    ResponElimina
  7. Lucy, Marta, Joan, Núria i Pilar, moltes gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina