dimecres, 27 de desembre del 2023

Les morenes


Ja us havia comentat temps enrere que tinc morenes (hemorroides). Un dia vaig consultar en el Twitter si algú coneixia algun remei, i una usuària de Twitter (a qui no conec!) es va posar en contacte amb mi i em va fer arribar una pomada a Uganda. Moltes gràcies Eulàlia!!

Tanmateix, les morenes que han anat apareixent al llarg del temps, allà s’han quedat. I s’acumulen. Per això vaig anar al metge a Kampala, i el cirurgià va recomanar operar. Em va fer bona impressió tant ell com el fet que operin amb làser. L’operació serà demà passat dia 29 (i en tot cas, ja diré com ha anat en els comentaris d’aquesta entrada). Tot i que a l’hospital només hi he de passar una nit, em quedaré uns dies a Kampala per si de cas.

No fa gaire temps, em va tocar un text a la Lectio que em va fer riure. Parlava d’una mena de plaga de morenes que el Senyor envia als habitants d’Asdod que estan en possessió il·lícita de l’arca de Déu (1Sa 5,6). Us imagineu una epidèmia de morenes? Quina ironia bíblica! Ara ja puc dir que he experimentat una plaga bíblica. Bé, espero que tot quedi en anècdota.

I repeteixo: gràcies Eulàlia per donar resposta a la meva necessitat tot i ser un desconegut per a tu! Quanta gent bona hi ha al món!!

Foto: “La Plaga d’Ashdod” (1630), per Nicolas Poussin. Museu del Louvre.

23 comentaris:

  1. Ostres, Sergi, atrevit ets!!!
    Potser per treure ferro al tema, millor parlar del quadre i de Poussin que el tenia totalment oblidat, molt adient la imatge com sempre!!!
    Et tindré present en la pregària, que tot vagi molt bé!!! Una abraçada gran des de Catalunya!!!

    ResponElimina
  2. De tant en tant ens hem de posar en mans dels homes (metges). Hem de confiar amb la seua professionalitat. Des d'ací et posaré en mans de Déu perquè les mans humanes treballen amb perícia.

    ResponElimina
  3. Gracias Sergi por comunicárnoslo, mi plegaria especial para que la operación vaya muy bien y te puedas recuperar pronto

    ResponElimina
  4. Sergi, faré una pregària especial perquè et curis ben aviat i les mans cirurgià et deslliuri de la plaga d'Asdod, de Gat i d'Ecron.

    ResponElimina
  5. Pare Sergi d' Assis :

    Dessitjo que tot vagi bé, i recuperis la salut,
    el més pronte possible.
    T' enviu un whatsapp.
    Bon Any Nou !!

    ResponElimina
  6. Sergi, tot anirà molt bé i deixaràs de patir per culpa d'elles... les morenes! 😜 Avui dia la cirurgià fa veritables prodigis. El que em sorprèn més és que a Kampala estiguin dotats de cirurgia làser. Ànims, ho sol.lucionaràs en un pim pam 😊

    ResponElimina
  7. Espero que l'operació de les morenes et vagi molt bé i puguis tornar a fer una vida normal ben aviat. Afortunadament a casa no en tenim però si que el meu pare sempre n'ha patit. Ànims!

    ResponElimina
  8. Tot anirà bé,Sergi !!! Tinc aquesta seguretat en el meu interior. La nostre Moreneta,no et deixa, està al teu costat .....recordes estimat amic? Quant vaig despertar d,un somni molt fosc i vaig saber que estaves acompanyat .Doncs ara ,tornaràs estar acompanyat ,desde la llunyania ,per la pregària de moltes persones i per Ella ,per la nostra Verge . Una abraçada

    ResponElimina
  9. Confiança i ànims. Ja ens diràs com ha anat.

    ResponElimina
  10. Que tot vagi tan bé com sigui possible!

    ResponElimina
  11. Gràcies per les vostres pregàries! Hi arribo una mica apurat, perquè m'he hagut de prendre un medicament per netejar el còlon, i porto dos dies amb descomposició. O sigui que les morenes estan pitjor que mai, no li seran difícils de trobar al cirurgià :)

    ResponElimina
  12. L'operació de morenes ha anat bé. Però després hi han hagut complicacions per posar sonda de l'orina. Hauré d'estar sondat dues setmanes, per tant no em mouré de Kampala. Veuen algun problema amb el tub de la uretra que caldrà analitzar. Gràcies pel vostre interès. No puc contestar missatges individuals. Em trobo bé, tot i que avui lògicament cansat. Estic en un bon hospital

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt contents que les morenes estiguin controlates i pel tema de la sonda a veure si es soluciona ben aviat. Molts ànims i paciència!!

      Elimina
  13. Tocarà fer bondat uns dies, Sergi. Ànims!

    ResponElimina
  14. Sergi ,les sondes sempre són doloroses i molt incòmodes.
    No obstant ,si l, operació anat bé, és una bona notícia.
    Ara tranquil.litat i repòs......fes bondad.
    Una abraçada i molta força positiva.


    Una abra

    ResponElimina
  15. Me n'alegro que l'operació hagi anat bé. Continuarem pregant perquè et recuperis del tot ben aviat 🙏🏻

    ResponElimina
  16. Sergi, cuida't moltíssim i deixa't cuidar! Tota recuperació ho requereix.

    ResponElimina
  17. Sergi, me alegro mucho de que la operación haya ido bien, doy gracias a Dios y sigo rezando para la recuperación sea rápida y eficaz, cuidate

    ResponElimina
  18. Bon dia,Sergi !!! La recuperació d,una operació, necessita el seu temps i els primers dies es fan llargs . Paciència i repòs ,no hi ha res millor . Una abraçada

    ResponElimina
  19. Molta força Sergi, seran uns dies dolents però pensa que després com nou sense la pesa filla de les morenes . Som molts els que preguem per tu, ha de anar bé per força . Una molt forta abraçada

    ResponElimina
  20. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    ResponElimina
  21. Força i endevant. No tinguis pressa. Prego per tu.

    ResponElimina
  22. Hola Sergi!! Espero que el dolor més fort vaigi minvant .
    Poc a poc , però fes bondat i deixa,t cuidar per en Thomas .Crec que no m,erro,que si dic que llegint els comentaris, ja el considerem un de nosaltres, que també beurà de l'aigua de la Font de Greccio.
    Una abraçada fluixa per tu,forta per en Thomas.(copiat d,un altre comentari) :)

    ResponElimina