dimecres, 4 d’octubre del 2023

En el dia de Sant Francesc d’Assís

 

Des de ben jove la figura de Sant Francesc m’ha acompanyat. El vaig descobrir amb 14 o 15 anys gràcies a en Joaquim Mercader, el catequista que ens va passar la pel·lícula “Hermano Sol, Hermana Luna”. I em va fascinar. Temps després, vaig anar a la Llibreria Claret, i vaig demanar al llibreter que em fes una recomanació que em parlés de qui va ser realment Francesc d’Assís. Vaig llegir aquell llibre, i després d’aquell en va venir un altre, i un altre, i així un reguitzell de llibres i pel·lícules sobre ell.

El seu impacte va ser tal en un servidor que anys després vaig afegir el “d’Assís” al meu nom de baptisme. Una marca que m’acompanyarà fins que em mori. 

Però Déu em volia benedictí. I per tant, soc benedictí amb nom franciscà.

No li arribo a la sola de la sandàlia, però això no em desanima. El seu testimoni m’acompanya, i també el d’altres que m’han impactat: el P. Kolbe, la Mare Teresa de Calcuta… i altres. Tots han estat seguidors del Crist. No han estat ells el centre, sinó el Crist. I han sabut encarnar-lo en un temps i un lloc concrets.

Que el testimoni de Sant Francesc ens il·lumini per discernir a cada moment quin és el camí que hem de seguir. Amén.

Vídeo: és Francesc visitant la casa paterna i recitant les benaurances. De fons, sona una cançó de bressol que cantava la seva mare.

6 comentaris:

  1. Que sant Francesc ens il.lumini a tots.
    Moltes felicitats Sergi!!!

    ResponElimina
  2. Pare Sergi d' Assis, bon dia i Felicitats !!

    A mí, em passa igual que a tú, peró per un altre motiu.
    A la meva familia , i fins allà on sabem,
    hi ha sis generacions, de nens, que al neixer,
    varen ser batejats amb el nom de FRANCESC D' ASSIS.

    No he conegut persona , que encara que no fos creient, no tingués simpatia per Sant Francesc .

    La seva vida, la seva obra, està amarada de BÉ,
    en el sentit més complert de la paraula.
    El BÉ, irradia BELLESA, i la Bellesa ens ATRAU,
    i fa que la COMPARTIM.

    No confonguem mai BELLESA amb BONIC !!

    En el seu POEMA " GERMÀ SOL",
    Francesc no ens descriu una NATURALESA BONICA,
    que també, per sobre de tot, ens descriu una sola cosa:
    LA BONESA, I COM A CONSEQÜÉNCIA,
    LA BELLESA DE DÉU.

    Quant uns minuts abans de entrar a Laudes,
    a Montserrat, ens apropem a la TORRE de L ' ABAT,
    i fem una fotografia del sol, que amb la seva potencien
    està sortint per darrera de Sant Llorenç del Munt,
    jo crec que, "EN EL FONS DEL NOSTRE INTETIOR",
    el que pretenem captar, no és el BONIC del que veuen els nostres ulls, que també, sinó , la BELLESA de Déu,
    explicada en el GENESIS, i al llarc de l ' ESCRIPTURA.
    Sant Francesc, m' ha portat a aquestes refleccions.

    La Missa Conventual, a les teves intencions. !!

    La meva salutació.




    ResponElimina
  3. Moltes felicitats, Sergi d'Assís!!! Tan el nom que has adoptat com el nom del blog remeten a la figura de Sant Francesc d'Assís. Jo també vaig veure de joveneta aquella pel.lícula i em va fascinar. També en aquella època vaig poder llegir el llibre "Francesco" de JMa Ballarí,n que encara conservo i li tinc molta estima. Fa també molts anys, en ocasió d'un viatge d'estiu a Itàlia vaig fer cap a Assís. Se'm va ocórrer de collir unes plantes aromàtiques per endur-me a la motxilla cap a casa. I la sorpresa va ser que a l'aeroport de Roma no em volien deixar passar perquè pensaven que duia droga! Sort en vaig tenir d'un parell de claretians que parlaven italià i em van ajudar a desfer el malentés... Han passat mooolts anys ja, però aquesta anècdota la tinc ben present! 😅

    ResponElimina
  4. Jo també vaig quedar molt impressionat després de vore la pel·lícula quan fa tants anys ens la passaren a la parròquia.

    ResponElimina
  5. A les 14:30, en punt,
    EL CONTADOR, HA MARCAT 331.331 ENTRADES !!

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies pels vostres comentaris! El comentari de la Ma. Àngels amb la "droga" d'Assís no té pèrdua!

    ResponElimina